Az e-kereskedelem logisztikai kihívásai

Dein Gábor (2021) Az e-kereskedelem logisztikai kihívásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az e-kereskedelem logisztikai kihívásai (végleges).pdf] PDF
Az e-kereskedelem logisztikai kihívásai (végleges).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az e-kereskedelem helyzete és logisztika kihívásai képzik a dolgozatom alapjait. A 2020-as év tavaszától kezdődő, vírushelyzettel tarkított időszak sok kihívás elé állította a társadalmunkat és újra gazdasági recesszió időszaka következett.  Ez alól az online kereskedelem volt csak kivétel. Kihívások itt is adódtak, de soha nem látott fejlődésért és forgalmi adatok produkálásáért számukra megérte ezeken felülkerekedni. A példátlan eredmények mögött nagyon sok munka húzódik meg és temérdek nehézséggel kellett szembenézniük, főleg a webáruházaknak és a futárszolgálatoknak. Ezen kihívások feltárása olvashatóak a dolgozatomban. A kutatási anyagaim alapjai: a szakirodalmak áttekintése, weblap elemzések, online folyóiratokban megjelent cikkek, blogok és aktuális hírek a prezentálása a témában. Továbbá, egy kvantitatív kérdőíves nem reprezentatív kutatásból nyert hasznos eredmények és információk. A primer és szekunder kutatásaim céljai az online vásárlási szokások feltérképezése és az e-kereskedelem nehézségeinek feltárása volt. A dolgozatban bemutatom az e-kereskedelmet, valós és aktuális e-kereskedelmi forgalmi adatokat, valamint a logisztika és disztribúció területén megjelenő kihívásokat és jellemzőket. A hazai offline kiskereskedelmi óriások vírushelyzetre és a vásárlási szokások változására reflektáló lépéseiket és jelenlegi helyzetüket is górcső alá helyeztem. A kiszervezés és a logisztikai szolgáltatók is helyet kaptak a téma kapcsán, hiszen a logisztikai kihívások orvoslására kiváló megoldásokkal szolgálhatnak. A kvantitatív kutatási anyagból szerzett információk is helyet kaptak, a lehetőségektől függően az országos kutatási adatokkal összehasonlítva. A vizsgálataim során temérdek információhoz és érdekességhez jutottam hozzá, amelyek a jövőben is nagyon hasznosnak bizonyulhatnak. Hiszen az e-kereskedelem a jövőben is töretlen és állandó fejlődési tendenciát mutathat, ha a dolgozatban prezentált adatokat és a globális trendeket is figyelembe vesszük. Ezen folyamatos növekedés esetlegesen felerősítheti még a logisztikai nehézségeket, új kihívásokat is gördíthet az online kereskedő vállalatok elé. A növekvő vásárlói igényekhez és változó vásárlói szokásokhoz elengedhetetlen az alkalmazkodás, mivel az online kereskedelmi piacon is nagyon nagyfokú a verseny és csak az marad életben, aki folyamatosan újítani tud. Ha csak a disztribúciós folyamatokat vizsgáljuk, a közeljövőben természetes lehet vásárlók számára az ingyenes szállítás, a környezetbarát csomagolás és a másnapra történő szállítás, mivel a trendek ilyen igények irányába mozdulnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: disztribúció, e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, kiszervezés, logisztika, logisztikai szolgáltatások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:10
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet