Borda Karolina (2021) Vodafone Magyarország Zrt. korlátlan lakossági hangalapú szolgáltatásainak vásárlási szokásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Borda Karolina (Z80QHB) Projektmunka_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (786kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a Vodafone ügyfelek, vásárlók miként, mi alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket és szokásaikat a korlátlan beszélgetést nyújtó tarifacsomagoknál. Összegezve, a bevezetésben felmerülő kutatási kérdéskörökre választ kaptam. Segítségemre az online kérdőíves primerkutatás, és a személyes interjú állt. Az egész kutatási munkámból kiderül számomra, hogy azok az ügyfelek, akik részt vettek és segítették projektmunkám, elégedettek a Vodafone által nyújtott korlátlan szolgáltatásokkal. Az interjúban és a kérdőívben feltett kérdésekre kapott válaszok alapján az következik, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. által létrehozott korlátlan telekommunikációs tarifacsomag egy jól kidolgozott és megalapozott célokkal rendelkező szolgáltatás. Igyekeznek megfelelni a fogyasztók igényeinek, elvárásainak. Az ügyfelek vásárlási döntéseit az ár, illetve a minőség határozza meg. Alapos átgondolással és leginkább praktikusság szempontjából vásárolnak. Telefonos beszélgetési szokásaikat legfőképpen a család-rokonok, ismerősök-barátok határozzák meg, fontos számukra a megbecsülés, a megbízható szolgáltatás használata. Koruk és nemük nagyban befolyásolja igényeiket, vágyaikat, fogyasztói magatartásukat. A korlátlan csomagok megjelenése nagy sikert arat a mai napig az ügyfelek mindennapjaiba. Természetesen negatívumokat is kapott a Vodafone, de mint minden nagy multicégnél, ez nem feltétlenül baj. Véleményem szerint így mindig van tovább és tovább fejlődni és tovább javítani esetleg bővíteni termékeik/szolgáltatásaik palettáján. Megemlíteném még azt, hogy több akcióval, és kedvezményesebb termék árakkal elsöprő sikert érnének el, persze fontos megint letisztáznom, hogy ez csak az az öt fő teljes értékű véleménye, akik az interjúkon részt vettek. Meglátásom szerint a meglévő és új ügyfelek igényfelmérése elengedhetetlen, ennek érdekében érdemes lenne különböző megoldásokkal kötetlenebbé és színesebbé tenni az értékesítési folyamatokat. Az ügyfelek magatartása sokban függ attól, hogy az üzletben vagy értékesítési irodában milyen benyomások érik, mint a személyzettel, mint pedig a környezettel kapcsolatban. Fontos kialakítani az első perctől kezdve egy „barátságos viszonyt”, hogy az ügyfelek még véletlenül se érezzék magukat egy belekényszerített helyzetbe. Mindezt összegezve úgy gondolom, hogy a kettős megközelítésem, mely egyrészt az értékesítői oldalt másrészt pedig a vásárlói oldalt is körbejárta, jól tükrözi a korlátlan csomagok vásárlási szokásait, felhasználásait. Mivel kutatásom témáját elég kis körben mértem fel, a téma még tovább kutathatónak bizonyul a kapott eredmények tekintetében. A további lehetőségek még fennállnak és kiaknázatlanok. Ehhez viszont egy sokkal nagyobb, kiterjesztettebb mintavétel szükséges. Több ezer ügyfél megkérdezésére lenne szükség ahhoz, hogy teljes mértékben reális átfogó képet kapjunk a Vodafone Red korlátlan szolgáltatások vásárlási szokásairól.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | értékesítés, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, telekommunikációs szolgáltatás, vásárlói magatartás, Vodafone Magyarország Zrt. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:10 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |