A konfliktusok megoldási stratégiái, és a tárgyalás technikai módszerek, a Waberer’s Szemerey Logisztika Kft-nél

Fazekas Sándor (2021) A konfliktusok megoldási stratégiái, és a tárgyalás technikai módszerek, a Waberer’s Szemerey Logisztika Kft-nél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Projekt-Munka-Fazekas Sándor GA4R2C.pdf] PDF
Projekt-Munka-Fazekas Sándor GA4R2C.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (457kB)

Absztrakt (kivonat)

A célom az üzleti életben történő konfliktusok megoldási stratégiát bemutatni, ismertetni hogyan is kezeljünk helyesen egy online kialakult konfliktus helyzetet. Továbbá célom a tárgyalási technikák ismertetése és szakszerű bemutatása. Azért választottam a konfliktusok megoldási stratégiáit, az online konfliktus kezelést, és tárgyalás technikákat, mert a Waberer’s Szemery Logisztika Kft.-nél vagyok szakmai gyakorlaton, marketing gyakornoki pozícióban, és úgy gondolom ez a téma nagyon kézenfekvő a gyakorlati helyemhez. Mivel az ország legnagyobb logisztikai szolgáltatást nyújtó cégéről beszélünk, elmondhatjuk azt, hogy a vállalat életében szinte mindennaposok a konfliktusok, és ezeket a vállalat sikeres működéséhez eredményesen megkell tudni oldaniuk a cég dolgozóinak. Waberer’s Szemerey Logisztika Kft, továbbiakban WSZL, Magyarország vezető logisztikai vállalata, amely a koronavírus első hullámának idején a magyar kormány kiemelt partnere volt a lélegeztetőgépek, gyors tesztek, és orvosi eszközöknek a raktározásában és szállításában. A WSZL dolgozóinak a száma 2600 főt számlál, és 806 db saját flottás 42 tonnás kamionnal rendelkezik a vállalat. Évente 800 ezer raklap szárazárút és 210 ezer raklap friss árut raktároznak és szállítanak ki, a friss árú alatt hús értendő. A WSZL 70 év logisztikai tapasztalattal rendelkezik. A vállalat vezérigazgatója Barna Zsolt idén a Behaviour magazin által szervezett év vezetője versenyén a nagy vállalati kategóriában a harmadik helyezést érte el, más neves nagy vállalatok vezetőit megelőzve. A vállalat az előző évben az egyik legsikeresebb évét zárta, és a covid 19 első hullámának a kezdete óta hatalmas szerepet játszott az ellátási láncoknak a zavartalan működésében. A WSZL által raktározott, és kiszállított termékek az országnak szinte minden háztartásában megtalálhatóak.  A projekt munka elkészítése során primer és szekunder kutatásokra fogok építeni. Primer kutatásként interjúkat fogok készíteni a vállalat különböző területein dolgozó munkavállalókkal. Az Üzleti kommunikációs tantárgy során tanult, elméleti, és szakirodalmi rész segítségével bemutatom magát a konfliktust, és annak a fajtáit, továbbá részletezni is fogom őket. Ezután részletezem a konfliktusoknak a kezelési stratégiáit, majd ezt követően bemutatom a szakmai gyakorlati helyemen, a WSZL-nél a konfliktus kezelési, és megoldási módszereket. Majd bemutatok egy két személyesen a gyakorlatom során tapasztalt szituációt. A dolgozatom folytatása során ki fogok térni a tárgyalás technikai módszerekre kis részben, illetve szemléltetem hogyan is készülnek fel a tárgyalásokra a WSZL-nél. A tárgyalás technikai rész folytatásaként bemutatom milyen tárgyalási technikákat és stílusokat alkalmaznak a vállalatnál. Illetve feltüntetem a céljait is a vállalatnak egy tárgyalás során. Ennek a befejeztével végül a tárgyalási rész lezárásaként, bemutatom a sikeres tárgyaláshoz szükséges elemeket, de hosszabban nem fogok tudni kitérni a tárgyalásokra, mert a dolgozat részei nem teszik lehetővé ezen rész részletes bemutatásához szükséges oldalszámot. Ezt követően kifejtem a személyes tárgyalásnak az online tárgyalással szemben fellépő előnyeit, ezek után pedig primer kutatásként 3 WSZL-s kollegámmal készített interjút fogok bemutatni. Végezetül a projekt munkám legvégén, összegzem a kutatásom során tapasztaltakat. A gyakorlatom során, legfőképpen marketinges feladatokat látok el, de HR-s és toborzási feladataim is vannak. A marketinges feladatok során, weboldal, vagy közösségi média figyelése, mellett javaslatokat kellett készítsek a jövőbeli közösségi médiás tartalmakhoz. De a marketing tevekénységek mellett volt, hogy külsős cégektől, például nyomdáktól kértem indikatív árajánlatokat. A HR-s és a toborzási feladataim ellátása során Excel táblázatokban adatokat ellenőriztem, de előfordult, hogy a dolgozók email-es listáját néztem át és ellenőriztem le, de volt rá példa, hogy a kamionok üres reklámfelületeit összesítettem itt összesen 806 darab kamion feliratát néztem meg tüzetesebben. Felkértek arra, hogy nőnap alkalmából cég női dolgozóinak a pontos létszámát keressem meg, osztályonként, épületenként, és egy Excel táblázatba összesítsem a létszámukat. A feladat célja az volt, hogy minden női dolgozó biztosan kapjon nőnap alkalmából virágot és kávézási kupont ajándékba. Ennek a projektnek egyébként a női dolgozók megajándékozása mellett további célja is volt, mégpedig az, hogy az egyik bajba jutott szektoron a vendéglátásón belül lévő kávézókat, segítsék ebben a pandémiás időszakban. Az előbb említett két cél teljesítésének az érdekében, ezek a kuponok két főre szóltak, tehát mindegyik hölgy meghívhatott valaki mást is egy kávéra. A gyakorlatom során előfordult olyan is, hogy a Marketing Managerrel és az egyik Key Account Managerrel kimentünk a Heim Pál gyermekkórházba, a vállalat egyik partnere által felajánlott jégkrém adománynak az átadására. A pozíciómból adódóan találkozom az online konfliktusokkal is heti szinten, amelyeket sokszor szimpla félreértések szülnek. Tehát a megoldások is relatíve egyszerűek. Ilyen például, az, amikor a WSZL-t mint leányvállalatot összekeverik az anyavállalattal valamelyik közösségi médiás felületen, és esetleg egy anyavállalattal kapcsolatos sérelmet írnak meg valamelyik nyilvános hirdetés vagy poszt alá. Ilyenkor, ha tájékoztatják a komment szerzőjét, hogy ez a WSZL- és náluk ilyen probléma nem merülhet fel akkor ezt tudomásul veszik és megértik. Ilyen konfliktus helyzet például, ha valamilyen nemzetközi fuvarozással kapcsolatos problémából adódik konfliktushelyzet, és ezt a WSZL-nek írják meg. A WSZL esetében ilyen nem fordulhat elő, hiszen csak belföldi fuvarozással foglalkozik a vállalat. Nyilvánvalóan egy ilyen jellegű kommentre válaszolni kell, hiszen a külsős olvasok nem tudják azt, hogy ez nem igaz a WSZL-re, tehát ezzel a kész térnyekkel való érvéléses konfliktus kezeléssel a külsős emberek szemében is eloszltathatjuk a kételyeket. Egy nagyvállalatnál, mint a WSZL-nél szinte mindennaposok a konfliktus helyzetek.  Ezeket a vállalat hosszútávú sikeres működése érdekében, rendre eredményesen kell megoldaniuk a cég dolgozóinak. Ezek a konfliktusok lehetnek kisebbek és nagyobbak is. A WSZL esetében kisebb konfliktus helyzetnek számít, ha például nem érnek ki időben a kamionnal, ilyenkor nyilván magyarázatot kell adnia a vállalatnak a partnernek arra, hogy miért nem értek oda időben a szállítmánnyal. Azonban sajnos előfordulnak mint mindenhol máshol, nagyobb konfliktus helyzetek is, amelyeknek az oka lehet az áru minőségi eltérése, vagy esetleg olyan kár, aminek pénzügyi vonzata van. A környezetnek a folyamatos változása is gyakran szül konfliktus helyzeteket a WSZL és más vállalatok életében is, hiszen a környezetnek a változása gyakran teljesen új és váratlan helyzeteket teremt. Ilyen volt például 2020 tavaszán a Covid 19, ami a legtöbb vállalat, vagy vállalkozás életét nagyon gyorsan, és jelentős mértékben változtatta meg. A WSZL és a logisztika életében is, hirtelen nagy változásokat és újdonságokat hozott, komoly humánerőforrás kérdéseket vetett fel. A WSZL-nek sikerült gyorsan reagálnia a Covid 19 által okozott változásokara, például rengeteg maszk érkezett készletre a cégnek, és ezeket gyorsan el kellett raktározni, azonnal kellett reagálnia a vállalatnak a változásokra. Továbbá hasonló szituáció volt, amikor a MOL átállt a kézfertőtlenítők gyártására, és azokat is el kellett raktározni szinte azonnal a vállalatnak. A WSZL nemzeti érdekként kezelte ezt az ügyet. Ebben az időszakban a karácsonyi volumen duplája volt a forgalom, hiszen az emberek pánikvásárlásba kezdtek, és a home officeban végzett munkák, és a diákok online oktatása miatt is laptopokat kezdtek vásárolni, a vállalatnak pedig nem volt elég készüléke raktáron mégis ki kellett szolgálnia a partnerét. Az ilyen fajta környezeti változások által kreált konfliktus helyzeteket a vállalatnak minél hamarabb megkell oldani minden esetben a hosszútávú eredményes és sikeres működése érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: konfliktuskezelés, konfliktusmegelőzés, konfliktusok, tárgyalási konfliktus, tárgyalási stratégia, tárgyalási technikák, üzleti tárgyalás(ok)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:10
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet