Családi vállalkozás javasolt üzleti terve

Csokai Rudolf (2021) Családi vállalkozás javasolt üzleti terve. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Családi vállalkozás javasolt üzleti terve.pdf] PDF
Családi vállalkozás javasolt üzleti terve.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Egy vállalkozás létrehozásánál sok tényezőt kell figyelembe venni, ami pontos tervezéssel az alapítók a realitások talaján állva , üzleti alapon mindent pontosan rögzítenek. Egy családi vállalkozásnál ezzel ellentétben sokkal nehezebb dolga van az embernek mert itt két szociális rendszer család és vállalat erősen vagy lazábban összefonódik egymással. „A családi vállalatokat úgy definiálhatjuk, mint olyan vállalatokat, amelyeknél egy család, illetve családi szövetség döntő befolyást gyakorol a vállalkozás fejlődésére” (Wimmer et al. 2004) A fent leírt jellegzetességek eredményezték a „familyness” fogalmat, amely a következőt jelenti: „az erőforrások és képességek olyan egyedi keveréke, amellyel a vállalat a három rendszer, a vállalkozás, a család, és a tulajdon interakciója révén rendelkezik” (Mühlebach 2004, 61. o.). A familyness egyszerre jelent esélyeket és kockázatokat is. Amikor a gyakorlati időmet  az üzletben  töltöttem   elhatároztam , hogy erről fogom írni a szakdolgozatomat és az egyetemen szerzett elméleti tudással próbálom segíteni a családomat ,hogy az Ő gyakorlati tapasztalatukat  kiegészítve  tervezhető, számszerűsíthető ,mérhető  elemekkel javítsunk a cég működésén. Azt gondolom ezt sikerült elérni azzal , hogy a  korábban figyelmen kivül hagyott mutatókat is elkezdtünk  mérni és folyamatosan ellenőrizni. Pl:  Az  értékesítés jó a pénzügyek  jók de akkor mégis hol a profit?  Talán nézzünk meg egy-két készletgazdálkodási mutatót és az megmondja mi a gond! Egy ilyen vállalkozásba részt venni igazi öröm , ami nem csak a profit maximalizálásába merül ki hanem egy új probléma megoldásába ami apróságnak tűnik az elején de később nagyobb nehézségekké alakulhat.  Ezt a kis problémát kell az elején  csirájában elfojtani . Egy kicsit itt a jövőbe kell látni akár a holnapi napról beszélünk akár a következő évek kihívásairól.  A gondolatok folyamatosan jönnek -mennek ami szintén inspirálja az embert a folyamatos innovációra. Azzal ,hogy a vállalkozás további sikereihez hozzájárulhatok ezzel a dolgozattal szerintem sikerült azt a szakmai célomat  elérni  amit az elején  magam elé kitűztem . Jó érzéssel tölti el az embert , ha van valami amit  csak Ő lát meg és egy új oldalról felfedez valamit  ami másoknak is felkelti a figyelmét és elfogadják az új álláspontját amivel előbbre vihetjük az ügyet. Mert egy igazi vállalkozásnak igazából arról kell szólnia, hogy legyen egy IGAZ ÜGY  amiért érdemes belevágni. Itt úgy érzem ,hogy van  igaz ügy és bízom benne ,hogy a  jövő az ilyen és ehhez hasonló vállalkozásoké.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egyszerűsített mérleg, értékesítés, forgótőke, kiskereskedelem, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:10
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet