Seres Levente (2021) A TMC Europe (Robert Bosch Kft.) fuvarszervezési gyakorlatának vizsgálata közúti fuvarozási mód esetében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Seres Levente_I8SKIN_Projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. Május 09.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelmek.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (372kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szeretném összefoglalni a projektmunkám tartalmát, illetve felépítését, miért a fent látható pontokon keresztül szerettem volna bemutatni az általam választott témát. Projektmunkám fő témája egy adott vállalat fuvarszervezési gyakorlata, ám ezen belül szerettem volna a vizsgálatot a szárazföldi fuvarszervezésre konkretizálni. A témámat azért kezdtem a cég bemutatásával, mert fontosnak tartottam ismertetni a vállalatot, ahol szakmai gyakorlatomat töltöttem, illetve a gyakorlatot megelőző egy évben is már dolgoztam. Előszőr általánosságban mutattam be a szervezetet, majd kitértem a budapesti Bosch telephelyre, melyhez hozzá tartozik az a részleg, nevezetesen a Transport Management Center, ahol jelenleg is dolgozom. Ezután ismertettem a TMC tevékenységét, létrejöttének okát, illetve azt, hogy mi volt a részleg előzménye és mik a célkitűzései. Mivel, úgymond ennek a részlegnek az égisze alá tartozik az az osztály, ahol dolgozom, úgy ítéltem meg, hogy célszerű lenne felépítése szerint bemutatnom az egész szervezeti egységet. Először bemutattam a Transport Network Design tevékenységét, akik elengedhetetlen szerepet játszanak abban, hogy az ellátási láncokat egységes rendszerbe integrálja. Maga a Transport Network Design és ezáltal a Transport Management Center is egy HUB specifikus csoport, ezért kitértem a HUB-ok fontosságára a TMC-n belül, majd bemutattam a jelenlegi egyik legnagyobb Bosch-csoporthoz tartozó magyarországi HUB-ot. A korábbi elven végig haladva az Implementáció feladatát és fontosságát szemléltettem, akik az európai közúti fuvarozási útvonalak feltérképezéséért, elemzéséért és menedzseléséért felelnek. Hozzájuk szorosan kapcsolódik a következő pontom, az Execution osztály tevékenysége, akiknek az Implementáció által beintegrált utak és fuvarok napi működtetése a munkája. Ezek után következett a saját részlegem tevékenységének, feladatának és napi teendőinek reprezentálása. Annak köszönhetően, hogy az osztályon napi szinten dolgozunk raklapokkal, a következő pontomban igyekeztem bemutatni a TO desken használatos palettákat, azok definícióit, fontosságát az áruszállítás területén. Ezt követően rövid pontban ismertettem az osztályomon használatos kommunikációs rendszert, hiszen egy, a napi fuvarok szervezésében kiemelt szerepet játszó részlegnél elengedhetetlen a stabil és jól működő program használata. A TO Desk feladata a fuvarrendelések készítése a beszállítók által biztosított avizók alapján, ezért a következő pontomban a TO-k (fuvarrendelések) készítésének menetét szemléltettem, illetve azt, hogy milyen kivételek, nehézségek merülhetnek fel egy-egy TO készítés során. Napjainkban az önvezető kamionok létjogosultsága az ajtónkon kopogtat, ezért fontosnak találtam megemlíteni azok térhódítását a logisztikában, így soron lévő pontomban ezt a témát taglaltam. Mivel a Transport Management Center egy kvázi, a Bosch által létrehozott 4PL szolgáltatásként működik, igyekeztem bemutatni a jelenleg ismert és használatos logisztikai szolgáltatások típusait, illetve próbáltam összefüggést keresni aközött, hogy a TMC Europe valóban megfelel-e, mint 4 PL szolgáltatás?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fuvarozás, fuvarparitás, közúti árufuvarozás, logisztika, logisztikai szolgáltatások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:10 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |