Házisweets Kft értékesítési csatornájának elemzése

Kovács Bence (2021) Házisweets Kft értékesítési csatornájának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kovács Bence Projektmunka CLXZHB.pdf] PDF
Kovács Bence Projektmunka CLXZHB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A Projektmunkám fő célja, hogy a Házisweets Kft értékesítési csatornáját vizsgáljam. Részletes betekintést kaptam a vállalat minden napi működésébe, melyben vizsgáltam, hogy hogyan lehetne még hatékonyabbá tenni az értékesítést. Ezáltal lehet-e több terméket értékesíteni, nagyobb árbevételt generálni a cégnek. Kutatásaimból azt a következtetést vontam le, hogy a kft-t egy fő nem tudja megfelelően fejleszteni, ahhoz, hogy minél több ügyfele legyen a cégnek, ehhez több üzleti partnerrel kell rendelkeznie, ezt úgy lehet jobban megvalósítani, ha területi képviselőket alkalmaz, akik új ügyfeleket keresnek. Kutatásomból az is kiderült, hogy a cégnek a marketing tevékenységén, szintén lehetne fejleszteni. A fiatalabb generáció 20-40 évesek között ismertek a legfőbb termékek, de még, akik vásárolnak azok sem vásárolnak rendszeresen a Házisweets Kft termékeiből. Ebből arra a következtetésre jutottam, hogy nem ismerik kellőképpen, ezen változtatni úgy lehet, ha minél több reklámtevékenységeket, akciókat, fogyasztói promóciókat, esetleg hirdetéseket folytat a helyi médiákban, újságokban, vagy közösségi oldalakon. Projektmunkámat hasznosnak véltem, bízom benne, hogy a jövőmre nézve, mind tanulmányaimban mind a jövőbeni munkáim során hasznosítani tudom.A kutatásaimból azt a következtetéseket vontam le, hogy a termékismeretet kell jobban fókuszálni a Házisweets Kft-nek, amely lehetne a következő. Mivel a cégnek elhatárolt marketing költsége nincs ATL (above te line), így javasolnám, hogy az ingyenes vagy egy jóval költséghatékonyabb márkaépítéssel (BTL- below the line) kezdje el a termékek ismertségének a felépítését. Javasolnám Facebookon az Instagramon, Snapchat vagy a Tik-Tokon és egyéb közösségi médiákban való reklámok erőteljesebb megjelenését. Mivel a korcsoport 20-40 körüliek, így biztosan el lehetne érni újabb fogyasztókat a sok megosztás lehetőségével. Ehhez egy kisebb nyereményjátékkal párosítanák. Pl. a három legtöbb megosztó nyer egy karton kókuszrudat, mely minden hónapban lehetne más-más termék. Fejleszteném a cég honlapját, jelenleg az online értékesítés már igen elterjedt a kisebb cégeknél is, a honlapon egy webáruház elkészítését javasolnám, ahol bármely magánszemély is lehetőséget kaphatna a vásárlásra. Itt meghatároznék egy minimális rendelési mennyiséget, mondjuk 5000 Ft-ot, vagy előre javasolnék 3-4 csomagot, leszerződtetném a céget egy postai vagy egy DHL-es futárszolgálattal, akiknek országos lefedettsége van. Javasolnám a cégnek, hogy alkalmazzon területi képviselőket, jelenleg egy sincs, legalább 3 képviselőt országosan, nyugat- közép Magyarország és keleti régiókra. Mivel a vevőköre évről évre minimálisan változik, ezért új vevőket szereznének, mely lehetnének olyan független üzletek, amely nagyobb mennyiségeket tudnának vásárolni. Ezzel lehetne az üzletekben is boltszinten mérni a forgalmat, lehetne disztribúciót növelni, készleteket ellenőrizni, és helyi kisebb akciókat kezdeményezni. Minél több helyen lehet megvásárolni a Házisweets termékeit, annál nagyobb forgalmat generálna.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árbevétel, élelmiszer, értékesítés, kereskedelem, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:09
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet