Nyíregyháza Lego and Legoland, a climate change and thematic parks study

Kovács Alexandra (2021) Nyíregyháza Lego and Legoland, a climate change and thematic parks study. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of AK-Thesis-Final.pdf] PDF
AK-Thesis-Final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Thematic destinations represent a direction in development on the long run and offer a competitive market.Lego, a huge international company, who has been working on being sustainable and has set goals long term should be taken as a benchmark by other companies.The Hungarian Lego business is located in Nyíregyháza, in the last decade the city has been developing greatly with thematic attractions.This emerging destination could need something new and amazing, a Legoland, just like in Germany.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: climate change, greenhouse gases, Lego, nyíregyháza, thematic parks
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:09
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet