Koronavírus hatása az autóipari beszállítókra Magyarországon

Bujdosó Dániel (2021) Koronavírus hatása az autóipari beszállítókra Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Bujdosó_Dániel_Q7KX5M.pdf] PDF
Bujdosó_Dániel_Q7KX5M.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

"Hogyan lehet felkészülni a váratlanra?”. Mit is jelen ez valójában? A köznyelvben és a szakirodalomban is előforduló szófordulatok, mint például a „beüt a krach” vagy „ha beüt a ménkű” eddig csak a képzeletünkben kaptak szerepet. A 2020-as évre azonban a Föld teljes lakosságának értelmet nyertek ezek a kifejezések. A maszk kötelező használata, a korlátozások, boltbezárások, kijárási tilalmak teljesen felforgatták a 21. századi ember eddigi fogalmát a világról. A szociális kapcsolatok redukálódása és az oktatás, a munka, az emberi kapcsolatok áttérése az online térbe egy csapásra valósággá vált. Ez a helyzet természetesen az emberiség számára nem ismeretlen. Az előző századok során tucatnyi vírussal, járvánnyal szembesültek az érintettek, mint például a pestis vagy a spanyolnátha. Azonban senki se gondolta volna, hogy a koronavírus ennyire elhúzódó járványt és ezáltal válságot eredményez, aminek még mindig nem látni a végét.Hivatalos nevén SARS-CoV-2 vírus természetesen a napi rutin mellett a gazdaságra is óriási hatással van. Mikro- és kisvállalkozások mennek tönkre, cégek összeolvadását, felvásárlását, gyárbezárásokat eredményez a gazdaság minden területén. Az országok gazdasága látványosan visszaesett, a károsanyagkibocsátás csökkentését, a gazdasági növekedést célzó támogatásokat felváltották a munkahelymegőrző bértámogatások. Mint minden iparágra, az autóiparra is nagy hatással van ez a pandémiás helyzet.A személygépjárművek megléte és használata a napi szintű közlekedés részévé vált. A hibrid és elektromos autók térnyerése, az alternatív üzemanyagok használata, az önvezető autók fejlesztése a válság hatására háttérbe szorult. Átvette helyét a válságkezelés, a partnerek megtartása, a megrendelések kielégítése, tehát a bevételszerzés és ezáltal a vállalat életben tartása. A kommunikációs szakemberek szerepe még jobban felértékelődött. A válság alatti kommunikáció az autóiparban különösen fontos szerepet tölt be a szervezet meglétét illetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipari beszállítók, koronavírus, kríziskommunikáció, külső kommunikáció, sajtófigyelés, thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft., válságkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:07
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet