Az Így Élj Jobban Zrt. helyzete a telekommunikációs piacon marketing szempontból

Hovanecz Hanna (2021) Az Így Élj Jobban Zrt. helyzete a telekommunikációs piacon marketing szempontból. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Hovanecz Hanna-Projektmunka2021.pdf] PDF
Hovanecz Hanna-Projektmunka2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (977kB)

Absztrakt (kivonat)

Az ÍÉJ Zrt. alapvetően egy telekommunikációs piacon tevékenykedő cég, melynek fő profilja a flottakezelés. A cégtörténetét röviden ismertetem majd projektmunkám elején, részletesen kitérve a munkatársaimra, azokra az emberekre, akikkel együtt dolgoztam és segítették a munkámat. Kitérek a szervezeti felépítésre, illetve a konkurens vállalatokra röviden. Bemutatom a cég jogi hátterét, melyet kifejezetten izgalmas témának tartok. Ezt követően arra a kérdésre adok választ, hogy miért nem távközlési szolgáltató az ÍÉJ Zrt.. Bepillantást nyerhetünk olyan részletekbe, hogy milyen kiskapuk alapján tud működni egy ilyen cég, illetve milyen szabályozás teszi lehetővé, hogy működjön a többet kevesebbért elv ezen a piacon.Ezután következik egy összehasonlítás, amiben kifejtésre kerül, hogy milyen hasonlóságok, különbségek teszik mássá a három szolgáltatótípust. Néhány mondatban kitérek a telekommunikációs piacra. Bemutatom a működését, telítettségét, kifejtem az okait.Mivel a marketing és marketingkommunikáció köré épül a projektmunkám, azzal kezdem, hogy pár mondatban ismertetem a marketing, mint fogalom jelentését. Ezt követően szeretném bemutatni az ÍÉJ Zrt. marketingstratégiáit. Erről készítek egy elemzést, ezzel bővebben kifejtve, boncolgatva a témát. Fontos téma a projektmunkámon belül a marketingcsatornák elemzése, értékelése. Bemutatom azokat a marketingcsatornákat, amelyeket az ÍÉJ Zrt. alkalmaz, és erősségük szerint sorba állítom őket. Összefoglalom a marketingcsatornák részt és levonom a következtetéseket. Összesítem a véleményeket és hasznosságuk szerint sorbarendezem az egyes csatornákat, hogy a cégnél mi válik be a legjobban, mi jut el leginkább az ügyfelekhez, mi ösztönzi őket a leginkább. Végül hozok néhány ellenpéldát is, marketingcsatornákat melyeket az ÍÉJ Zrt. nem használ. Erre keresem a miérteket ezután kifejtem az okokat.Továbbiakban készítek egy részletes SWOT elemzést a cégről. Az értékesítés témakör következik. Bemutatom ennek menetét, ehhez kapcsolódó munkatársakat. A tranzakciós folyamatokat is bemutatom, és kifejtem, hogy ezek mit is takarnak. Leírom az ehhez kapcsolódó szemszögeket, pl.: vevő szemszöge, illetve eladó szemszöge, hogy ezek miben különböznek, kinek mi az érdeke. Kitérek a tranzakciós kockázatokra is, illetve, hogy ezek miben rejlenek. Léteznek diszkrét tranzakciók és hosszabbtávú tranzakciók is, ezek is bemutatásra kerülnek. Ennél a témánál kitérek a személyes eladásra is. Konkrét példákkal levezetem az értékesítés menetét, felépítését prezentálom, bemutatom lépésről lépésre a folyamatait, hogy hogyan jut el az ügyfél a szerződéskötésig. Fontosnak tartom, hogy írjak arról a lépésről, hogy mi alapján határozzuk meg a célcsoportot. Kik az elsődleges csoport, akikhez ˝szól˝ a vállalat, akiket alkalmasnak talál a vásárlásra és mi alapján határozza ezt meg. Milyen kritériumokat vesz figyelembe, mi alapján dönt. Ki a legfogékonyabb a cég marketingjére. A következő alfejezetben megemlítem, hogy milyen értékesítési típusokat alkalmaz az ÍÉJ Zrt. és melyiket találja a legjobbnak. Van-e egyáltalán egy olyan, ami tökéletes, vagy minden esetben más-más a megfelelő, mindig másra van-e szükség. Ez mitől függ, illetve van- e bevált módszer. Kiszervezett tevékenységek felsorolása, kiszervezett tevékenység, mint fogalom magyarázása, bővebb kifejtése, miért van erre szükség, hogyan kell elképzelni. Bemutatom a kiszervezés alkalmazási területeit, előnyeit és hátrányait.Továbbiakban arról írok, hogy hogyan lehetséges a minél nagyobb ügyfélkör kiépítése. Az elejétől a végéig, leírom hogyan lehet elkezdeni, és az ÍÉJ Zrt.-nél ez hogyan kezdődött és hogyan érte el, hogy dinamikusan fejlődjön, növekedjen ez a kör.A projektmunkám utolsó lényegi pontja a lehetséges nehézségek kifejtése lesz. Arról szeretnék beszámolni, hogy milyen nehézségekkel kell megküzdenie a vállalatnak, hogy hogyan tudja mindezt kivitelezni. Egy elég kényes, de nagyon aktuális témával zárom a nehézségek fejezetét. A Covid19-ről lesz szó, méghozzá annak hatásairól, amiket a cégre gyakorolt. Végül projektmunkám befejezéseként írok egy összefoglalást és kiértékelést. Illetve ezt követi egy javaslattétel melyben szerepet kap egy jövőkép vetítés és néhány személyes meglátásom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítés, flottakezelés, ÍÉJ ZRT., marketing, telekommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:07
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet