A Gucci Márkaszemélyiség Elemzése

Fekete Szabolcs (2021) A Gucci Márkaszemélyiség Elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fekete Szabolcs- A Gucci Márkaszemélyiség Elemezése.pdf] PDF
Fekete Szabolcs- A Gucci Márkaszemélyiség Elemezése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A projektmunkám fő témája a vállalati arculat bemutatása azon belül pedig a márka személyiség elemzése, erre pedig Gucci lett a kiválasztott alany. Egy felsőkategóriás vagy luxustermékeket gyártó vállalat már nem az alapvető létszükségletek kielégítésében gondolkozik, hanem egyéb vágyakéban, ezért nehezebb dolga van elérni a fogyasztókat, egy sokkal mélyebb, megragadóbb marketingstratégiára van szükség. Az ilyen vállalatokat körbeveszi a mítosz, rajongás, hiszen már sokkal látványosabban nem csak terméket kínálják, hanem az azokhoz tartozó érzéseket és megoldásokat is. Ez a része majdnem minden vállalatra igaz, de úgy gondolom, hogy a luxuskategóriában még intenzívebb ez a jelenség, így ezért a Gucci-t, az olasz luxusdivatmárkát választottam.  Célom ezzel a dolgozattal, hogy a választott márkáról a kutató munkám bemutatásával és összegzésével egy személyiség leírást adhassak a vállalatról, ami megmutatja az identitásukat és jellemüket, hogy jobban megértsem a fogyasztók és márka közti kapcsolat egyik résztvevőjét. Ennek elkészítése során újabb és újabb meglepő információkat találtam, ami megmutatta, hogy mennyire összetett ennek a márkának a megjelenése a fogyasztók és a nyilvánosság felé. Nagyon egyedi, szokatlan, sokszor provokatív módon képviseltetik magukat, ami egyértelműen megkülönbözteti őket a többi luxus divatmárkától. Egy saját piaci szegmenset lehasítva maguknak, töretlenül haladnak előre az újító ötleteiknek köszönhetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Zsolt
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CI, Gucci, identitás, marketing, márka, személyiség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:07
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet