Csapkovics Roxána (2021) A mesékből felvett minták és a közösségi média hatása a testképre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Csapkovics-Roxána_A mesékből felvett minták és a közösségi média hatása a testképre.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a rajzfilmek és a közösségi oldalak közötti kapcsolatot vizsgálom. Kutatásom célja, hogy megvizsgáljam, a rajzfilmek elterjedése kapcsolatban van-e a közösségi médián megélt negatív érzésekkel. A média által közvetített túl sovány vagy túl izmos ideálok erőteljes hatással vannak a gyermekekre és a serdülőkorban lévőkére is egyaránt. Ez a hatás napjainkban nem csak a közösségi oldalakon mutatkozik meg, hanem a média különböző mesecsatornáin és játékain keresztül is. Ezzel kapcsolatosan kérdőíves kutatást végeztem, amely során felmértem a kitöltők 6 éves kor alatti mesenézési szokásaikat, majd a közösségi oldalakon megélt érzéseiket. Ebből kiderült, hogy az X generáció tagjai kevesebb rajzfilmmel találkoztak gyermekkorukban, és nem is érzékenyek annyira a közösségi oldalakon látott ideálokra, mint a Z generáció tagjai, akik már IKT eszközökkel együtt nőttek fel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közösségi média, közösségi oldalak, mese, rajzfilm, testkép |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:07 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |