A mesékből felvett minták és a közösségi média hatása a testképre

Csapkovics Roxána (2021) A mesékből felvett minták és a közösségi média hatása a testképre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Csapkovics-Roxána_A mesékből felvett minták és a közösségi média hatása a testképre.pdf] PDF
Csapkovics-Roxána_A mesékből felvett minták és a közösségi média hatása a testképre.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a rajzfilmek és a közösségi oldalak közötti kapcsolatot vizsgálom. Kutatásom célja, hogy megvizsgáljam, a rajzfilmek elterjedése kapcsolatban van-e a közösségi médián megélt negatív érzésekkel. A média által közvetített túl sovány vagy túl izmos ideálok erőteljes hatással vannak a gyermekekre és a serdülőkorban lévőkére is egyaránt. Ez a hatás napjainkban nem csak a közösségi oldalakon mutatkozik meg, hanem a média különböző mesecsatornáin és játékain keresztül is. Ezzel kapcsolatosan kérdőíves kutatást végeztem, amely során felmértem a kitöltők 6 éves kor alatti mesenézési szokásaikat, majd a közösségi oldalakon megélt érzéseiket. Ebből kiderült, hogy az X generáció tagjai kevesebb rajzfilmmel találkoztak gyermekkorukban, és nem is érzékenyek annyira a közösségi oldalakon látott ideálokra, mint a Z generáció tagjai, akik már IKT eszközökkel együtt nőttek fel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, közösségi oldalak, mese, rajzfilm, testkép
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:07
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet