A közösségi média szerepe

Puskás Enikő (2021) A közösségi média szerepe. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of projektmunka Puskás Enikő (1).pdf] PDF
projektmunka Puskás Enikő (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az internet fejlődése gyökeresen megváltoztatta az emberek közötti kommunikációt. Olyan világban élünk, amelyben az online kapcsolatok lettek a fontosak, főleg a fiatalabbak között. Tulajdonképpen a Web 1.0 volt az információk tárolására alkalmas internet, ahol a felhasználók csak passzívan megtekinthették az egyes írásokat. Kommentelni, kedvelni, posztolni itt még nem tudtak. A Web 2.0-ra való áttérés jelentős változást hozott. Itt a felhasználók már lehetőséget kaptak a webáruházakon keresztük kapható termékek véleményezésére, vagy akár arra, hogy személyes blogot indítsanak. Ebben az időszakban az emberek már nagyon tevékeny résztvevői lettek a világhálónak. Olyan kommunikációs forradalom zajlik körülöttünk, ahol szinte naponta jelennek meg egyre hasznosabb technológiai újítások.  A változás egyik legkézenfekvőbb jele a közösségi portálok térnyerése. Itt és az elmúlt években több ezer közösségi portál csatlakozott. Használata miatt az internethasználók és a kommunikációs szokások változnak. A modern online szolgáltatások megjelenésével az ütemet javítani kell. A magánszemélyek mellett a cégek is kezdik felismerni és megpróbálnak megjelenni a közösségi oldalakon is. A közösségi marketing az üzleti kommunikáció új módja. Az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseket felváltották az egyirányú kommunikációk, a márkák és a vállalatok a blogokon, Facebookon, Twitteren és más közösségi média platformokon beszélgetnek és vitatkoznak a fogyasztókkal. Ezért a marketing jövője a kölcsönös párbeszédben rejlik. A marketingben a vállalatoknak fel kell ismerniük, hogy manapság az embereknek már igényük van arra, hogy egy személyként tudjanak kommunikálni velük, és azonnali reakciókat várnak, míg ez a tradicionális médiában nem jellemző. Meg kell vizsgálni és előre kell látni a kétirányú kommunikáció lehetőségét. A fejlődés minden nap zajlik, és a szakembereknek naprakésznek kell lenniük az újdonságokról. Tudni kell a közösségi médiát egy egészként értelmezni és ezt a jelenséget hasznunkra fordítani, valamint a különböző felületeteket olyan célra használni, amilyen célra azok létrejöttek A folyamatos változás nem csak a közösségi média egy-egy elemére értendő, hanem annak egészére. Fel kell fedezni az újonnan megjelenő felületeket, és kiaknázni a marketing célú felhasználás lehetőségeit és módszertanát, mielőtt más vállalatok és márkák is megteszik, elrettentve ezzel a reklámkerülő társadalmat. Projektmunkámban bemutattam a közösségi média szerepét a hétköznapokban, és az online marketingkommunikációban. Az általános áttekintés mellett az MVM és a MAVIR Facebook marketingjét is elemeztem. Mindent összefoglalva, állíthatom, hogy a későbbiekben kikerülhetetlen lesz a közösségi médiában részt venni, mint közönségként, mint hirdetőként.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, online információkeresés, online marketing, online oktatás, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:07
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet