Sarafi Dávid (2021) A Covid-19 hatása az Y és Z generáció utazási szokásaira. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_sarafi_dávid_vnn2xb_final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai globalizálódott világban a turizmus egyre nagyobb jelentőséggel bír, és növekvő számú fogyasztót ölel fel. Az elmúlt évek rohamos technológiai fejlődése lehetővé tette megannyi terület és látnivaló elérését valamennyi társadalmi réteg és korosztály számára. Azonban eltérések figyelhetők meg az egyes nemzedékek utazási szokásai között. A turizmus egy rendkívül érzékeny ágazat, mely gyorsan reagál a világunkban megjelenő változásokra, legyen szó természeti katasztrófákról, a világgazdaságot megrengető válságról, politikai helyzetről, megjelenő trendekről vagy egy járványról. A megjelenő Covid-19 vírus hatására bevezetett intézkedések és korlátozások következtében úgy gondolom, hogy nem csak az utazások számában történt változásokat érdemes vizsgálni. Kutatásom céljául tűztem ki az utazási szokások vizsgálatát az Y és Z generáció vonatkozásában, különösképpen a fogyasztási hajlandóságra a turisztikai termékek iránt a pandémia alatt, illetve az azt megelőző években. Kutatási célom eléréséhez a következő kutatási kérdéseket fogalmaztam meg: 1. Van-e különbség az Y és Z generáció utazási szokásaiban a pandémia előtti időszakban ? 2. Milyen mértékben van jelen a közösségi média használata vizsgált generációk utazásai során és annak motivációjában? 3. Az Y és Z generáció utazási motivációjának tekintetében mik a legjelentősebb visszatartó erők, és ezeknek milyen hatása van az utazási szokásaikra, hajlandóságukra? 4. Van-e összefüggés a fogyasztók jövedelme és az utazási hajlandóság között? A téma vizsgálata kiemelkedően aktuális, a vírus és az ennek következtében bevezetett korlátozások életünk valamennyi területére hatást gyakorolnak. A turizmus évek óta zajló növekedésének is megálljt parancsolt. Nehéz, szinte lehetetlen megjósolni, hogy a korábban felmutatott tendenciák a korlátozások enyhülésével helyreállnak-e, de egy biztos: a XXI. század emberének az utazás nem privilégium, hanem egy alapvető emberi jog. Az ember utazik szabadidejétől, diszkrecionális jövedelmétől és motivációjától függően. Az Y és a Z generáció részvétele a turizmusban évek óta növekedést mutat. Ezen nemzedékek tagjai pedig már nagyon várják, hogy ismét útra kelljenek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztás, koronavírus-járvány (COVID-19), turizmus, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:06 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |