Egészségtudatos ételek a social médiában

Borovszki Zsuzsanna Judit (2021) Egészségtudatos ételek a social médiában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Egészségtudatos ételek a social médiában.pdf] PDF
Egészségtudatos ételek a social médiában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom célközönsége azok a magyar nők, akik figyelnek az étkezésükre és az egészségesebb ételeket részesítik előnyben. Célom volt, hogy kiderítsem milyen forrásokból szerzik az inspirációikat, receptjeiket, illetve mennyire tartják fontosnak, hogy ezek szakmailag alátámasztott és megbízható forrásból származzanak. A kutatásommal azt szeretném felmérni, hogy hogyan hat a social médiában megjelenő egészségtudatos étkezés a magyar nők erre fogékony csoportjára, illetve azokra, akik nem szakembert keresnek fel, hanem az interneten tájékozódnak. A social média sokszínű közönségéből, és a fenntartásához szükséges reklám és termékmegjelenítésekből adódóan felvetődik a kérdés, mennyire hitelesek az ott található ajánlások, illetve milyen felelősségük van a médiában megjelenő szereplőknek, főként azoknak, akik kifejezetten tanácsadásra specializálódtak, hogy reális, egészséges és hosszútávon is fenntartható szokások kialakítására inspirálják követőiket. A vizsgált social média platformok, ugyan nem rég jelentek meg, mégis hatalmas befolyásuk van az egyéni jólétre és egészségre. Kutatásommal remélem hozzájárulhatok ezeknek az ismereteknek a tudatos alkalmazásához, ezáltal is elősegítve a pozitív testkép kialakítását, és a téveszmék visszaszorítását az egészség és a social média témájában. Kutatásom során igyekeztem felismeri és megkülönböztetni, hogy a különböző generációk, milyen különböző szokásokat alakítottak ki a social média hatására az étkezésükben. A tanulmányozott platformok főképp a Facebook és az Instagram, melyeken belül is olyan csoportok és közösségek, melyek célja a dietétikai ismereteik megosztása és bővítése, legyen az nyitott, vagy egyirányú kommunikáció. A nyitottba tartoznak a Facebook csoportok, ahol a tagok saját receptjeiket és tanácsaikat osztják meg több ezer társukkal, míg az egyirányú kommunikáció alatt az olyan Instagram influencereket figyeltem meg akik életmódváltással, étrenddel kapcsolatos tartalmakat generálnak. A fentiekből adódóan a vizsgálat főbb kutatási kérdései a következők: Mennyire ellenőrzik a követett influencerek szakértelmét, az adott tanács megfogadása előtt? Milyen hatással van a követői étrendjére egy egészséges táplálkozást támogató Influencer? Illetve, hogy mennyire néznek utána a magyar egészségtudatos nők az ajánlott étrend részleteinek amikor egy Influencer által hirdetett életmódváltásra vállalkoznak? Hasznos lehet kutatásom mind dietétikai szempontból, mind az egészségesebb étrendet támogató, gyártó cégeknek a célcsoportjuk ilyesfajta analíziséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dietetika, egészség, hirdetés, influencer, Instagram, Social media, szponzoráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:05
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet