Virtuális valóság az oktatásban.

Bakos Anikó (2021) Virtuális valóság az oktatásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Bakos Anikó_Virtuális valóság az oktatásban.pdf] PDF
Bakos Anikó_Virtuális valóság az oktatásban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A virtuális valóság (VR) alkalmazásával történő oktatás érdekes és vonzó. A felhasználók aktívan vesznek részt a tanulási környezetekben, gyakorlatias módon sajátítják el az ismereteiket. A szakdolgozatomban ennek az eszköznek az előnyeit, hátrányait mutatom be, majd kitérek az oktatói szerep változásaira is. A VR használatát, az ehhez kapcsolódó élményeket kérdőíves adatfelvételt használó kvantitatív kutatással vizsgáltam. A kutatásban szereplő minta 245 főből állt. A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy minden korosztály érdeklődik a virtuális valóság használata iránt. Így a VR-ral való oktatásba az összes korosztály bevonható. Arra is rávilágít a dolgozatom, hogy az immerzív VR-ba való belemerülés inkább személyiségfüggő és kevésbé technikai. Kutatásomban a megváltozott oktatói szereppel is foglalkozom, melyből láthatóvá válik, hogy az egyre inkább facilitátori, nem pedig tudás átadói. Az élethosszig tartó tanulás (Lifelong Learning) a felnőttoktatás fontos része. Képességek és készségek fejlesztésére, tapasztalatszerzésre és művelődésre való motiválás a felnőttek esetében sem könnyű feladat. Dolgozatomban a virtuális valóságot, mint egy lehetséges motiváló erőt mutattam be, amely élményszerűségével magával ragadja a felhasználót. Ez egy kitűnő eszköz lehet arra, hogy használója szinte észrevétlenül fejlessze képességeit, bővítse ismereteit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
egyetemi adjunktus; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: avatár, digitális oktatás, generáció, immerzív VR, motiváció, oktatás, virtuális valóság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:04
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet