A vevő vásárlási szándékának előidézése, vásárlási döntéshozatalának elősegítése a non-verbális kommunikációs eszközök segítségével

Molnár Vivien (2021) A vevő vásárlási szándékának előidézése, vásárlási döntéshozatalának elősegítése a non-verbális kommunikációs eszközök segítségével. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Molnár Vivien Projektmunka.pdf] PDF
Molnár Vivien Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (828kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatommal azt szeretném bemutatni, hogy milyen tulajdonságokkal és készségekkel kell rendelkeznie egy embernek ahhoz, hogy sikeres értékesítő válhasson belőle továbbá, hogy a non-verbális kommunikáció alapos ismerete és tudatos használata mennyire van hatással a vevő vásárlási döntéshozatalára és ennek helyes alkalmazása előidézheti-e a vevő vásárlási szándékát. A projektmunkámban a primer kutatási módszerek közül a mélyinterjút választottam. A szekunder kutatásom során pedig szakirodalmi könyvek voltak a segítségemre, főként a kommunikáció és személyes értékesítés témakörben íródtak. A kutatásom során kettő személyt kértem fel a Philips alkalmazottjai közül, hogy válaszoljanak a kérdéseimre, a választásom azért esett rájuk, mert rendkívül nagy tapasztalattal rendelkeznek. A személyes értékesítőként szerzett tapasztalataim és a primer kutatásom eredménye alapján kimerem jelenteni, hogy úgy ahogy az emberek a múltban is, úgy most is és egészen biztos, hogy a jövőben is vágyni fognak egy kedves szóra, egy mosolyra és az eladó által nyújtott vásárlási élményre. Az eladóval szemben kialakult szimpátia és bizalom, valamint az értékesítés folyamán tapasztalt légkör és hangulat nagy mértékben elősegítheti a vevő vásárlási döntéshozatalát és egy bizonytalan vásárlóban akár a vásárlási szándékot is előidézheti. A vásárló tudatos és tudatalatti viselkedésének megfelelő értelmezéséhez elengedhetetlen azok jelentésének széleskörű ismerete. A jelek megfelelő értelmezése nagy segítségére lehet az eladónak a megfelelő kommunikációs stratégia kialakításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eladás - értékesítés, kiskereskedelem, kommunikáció, kommunikáció az üzleti életben, non-verbális kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet