Marosvári Ákos (2021) Sportmarketing, sportszponzoráció Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Sportmarketing, sportszponzoráció Magyarországon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban a sportmarketing és sportszponzoráció magyarországi helyzetét kívánom bemutatni. A témát egy nagyvállalat, a Magyar Telekom Nyrt. gyakorlati példáin keresztül szeretném kifejteni. Írásomban kitérek a szponzorálásnak, mint a mai sportmarketing alapjának tüzetesebb ismertetésére, részletesen bemutatom a Magyar Telekom Nyrt. nagyvállalatot illetve a vállalat és a sportszponzorálás viszonyairól is szeretnék ismertetőt adni. A dolgozat elkészítése előtt a következő kérdéseket fogalmaztam meg: 1 Mennyire fejlett a sportmarketing Magyarországon? 2 Mekkora egy esetleges jó teljesítmény marketingértéke? 3 Hogyan érdemes szponzorként fellépni? A témához kapcsolódó kutatásaimat először szekunder forrásokból (szakirodalmakból és különböző cikkekből) végeztem, majd primer forrásként saját magam is elvégeztem egy felmérést kérdőívezés formájában. Ennek a felmérésnek az eredményeit szeretném összehasonlítani egy korábbi saját, 2019-es kutatásommal. Vizsgálódásommal az volt a célom, hogy megbízható és érvényes információkat szerezzek a Magyar Telekom sporttal kapcsolatos megítélésében, továbbá, hogy a vállalat által végzett szponzorációs tevékenységek milyen hatással vannak az egyes személyekre, ügyfelekre. Felvetődött bennem, az a kérdés is, hogy lehet-e valamilyen pozitív hatása ezeknek a tevékenységeknek a vásárlási döntések meghozatalában is. Írásomban elsősorban a szponzorálást szeretném ismertetni. Annak kialakulását, helyét a marketingben, célját, fokozatait, lehetséges területeit és előnyeit egy vállalat számára. Ezek után a kiválasztott vállalatról, a Magyar Telekom Nyrt-ről írok majd. Bemutatom röviden a történetét, szolgáltatásait, kitérek a piaci helyzetére és szervezeti struktúrájára. Következőnek a Telekom és a sportszponzorálás összefüggéseit részletezem, a vállalat szponzorációs tevékenységéről írok információkat illetve érdekességeket. Később ezekből különböző következtetéseket és javaslatokat fogalmazok meg a még nagyobb siker érdekében. Végezetül pedig egy általános összegzéssel zárom a dolgozatomat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Magyarország, marketing, sporttámogatás, szponzorálás, telekommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |