Sportmarketing, sportszponzoráció Magyarországon

Marosvári Ákos (2021) Sportmarketing, sportszponzoráció Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Sportmarketing, sportszponzoráció Magyarországon.pdf] PDF
Sportmarketing, sportszponzoráció Magyarországon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a sportmarketing és sportszponzoráció magyarországi helyzetét kívánom bemutatni. A témát egy nagyvállalat, a Magyar Telekom Nyrt. gyakorlati példáin keresztül szeretném kifejteni. Írásomban kitérek a szponzorálásnak, mint a mai sportmarketing alapjának tüzetesebb ismertetésére, részletesen bemutatom a Magyar Telekom Nyrt. nagyvállalatot illetve a vállalat és a sportszponzorálás viszonyairól is szeretnék ismertetőt adni. A dolgozat elkészítése előtt a következő kérdéseket fogalmaztam meg:  1 Mennyire fejlett a sportmarketing Magyarországon? 2 Mekkora egy esetleges jó teljesítmény marketingértéke? 3 Hogyan érdemes szponzorként fellépni? A témához kapcsolódó kutatásaimat először szekunder forrásokból (szakirodalmakból és különböző cikkekből) végeztem, majd primer forrásként saját magam is elvégeztem egy felmérést kérdőívezés formájában. Ennek a felmérésnek az eredményeit szeretném összehasonlítani egy korábbi saját, 2019-es kutatásommal. Vizsgálódásommal az volt a célom, hogy megbízható és érvényes információkat szerezzek a Magyar Telekom sporttal kapcsolatos megítélésében, továbbá, hogy a vállalat által végzett szponzorációs tevékenységek milyen hatással vannak az egyes személyekre, ügyfelekre. Felvetődött bennem, az a kérdés is, hogy lehet-e valamilyen pozitív hatása ezeknek a tevékenységeknek a vásárlási döntések meghozatalában is.  Írásomban elsősorban a szponzorálást szeretném ismertetni. Annak kialakulását, helyét a marketingben, célját, fokozatait, lehetséges területeit és előnyeit egy vállalat számára. Ezek után a kiválasztott vállalatról, a Magyar Telekom Nyrt-ről írok majd. Bemutatom röviden a történetét, szolgáltatásait, kitérek a piaci helyzetére és szervezeti struktúrájára. Következőnek a Telekom és a sportszponzorálás összefüggéseit részletezem, a vállalat szponzorációs tevékenységéről írok információkat illetve érdekességeket. Később ezekből különböző következtetéseket és javaslatokat fogalmazok meg a még nagyobb siker érdekében. Végezetül pedig egy általános összegzéssel zárom a dolgozatomat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Magyarország, marketing, sporttámogatás, szponzorálás, telekommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet