A virtuális világ szerepe a művelődésben: kultúrafogyasztás és közösségi tudásmegosztás az Y és Z generáció körében

Elek Eszter (2021) A virtuális világ szerepe a művelődésben: kultúrafogyasztás és közösségi tudásmegosztás az Y és Z generáció körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Elek_Eszter.pdf] PDF
Szakdolgozat_Elek_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a virtuális művelődés tárgykörén belül az Y és a Z generáció kulturálódási és tanulási szokásai az online térben. Célkitűzésem az említett generációk felhasználói szokásainak, preferenciáinak, attitűdjének megismerése az online kultúrafogyasztást és a közösségi tudásmegosztást illetően, valamint a covid-19 járvány hatásainak feltárása a kulturális és oktatási szektorban. Választásomat egyaránt indokolta a digitális tér egyre hangsúlyosabbá válása, a pandémia hatása az említett ágazatokra nézve, valamint a saját generációm kulturálódási és önfejlesztő módszerei iránt érzett kíváncsiság. Primer kutatásom során a fogyasztói oldalt vizsgálva kérdőívet osztottam meg a 18-40 éves korosztály körében, a szolgáltatói oldalt elemezve pedig mélyinterjút készítettem kulturális és oktatási szakemberekkel. Kérdőívemet 161 fő töltötte ki közösségi média oldalon keresztül, három interjúalanyom pedig a Cervantes Intézet munkatársa, akikkel személyesen vagy videóhívás keretében beszélgettem. Kutatásom alapján az Y és Z generáció kultúrafogyasztás tekintetében az online teret preferálja, melyet a járványhelyzet csak tovább ösztönzött mind gyakoriságban, mind a fogyasztott tartalmak változatosságának tekintetében. A kulturális tartalmak közvetítésében és fogyasztásában kulcsszerepet tölt be a közösségi média. Kutatásom szerint célcsoportom kifejezetten igényli a multimédiás eszközök bevonását a tanulási folyamatba, az e-learning módszere számukra hatékony és sikerélményt ad. Körükben ennek ellenére meglehetősen alacsony a közösségi tudásmegosztó oldalak, online szabadegyetemi platformok ismertségi és felhasználói aránya, melynek legfőbb oka az információhiány. Kutatásom eredményei egyaránt felhasználhatók az oktatás korszerűsítésére, valamint a kultúramarketing területén.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-learning, élethosszig tartó tanulás, közösségi média, kultúra, művelődés, online technika
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet