Elek Eszter (2021) A virtuális világ szerepe a művelődésben: kultúrafogyasztás és közösségi tudásmegosztás az Y és Z generáció körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Elek_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a virtuális művelődés tárgykörén belül az Y és a Z generáció kulturálódási és tanulási szokásai az online térben. Célkitűzésem az említett generációk felhasználói szokásainak, preferenciáinak, attitűdjének megismerése az online kultúrafogyasztást és a közösségi tudásmegosztást illetően, valamint a covid-19 járvány hatásainak feltárása a kulturális és oktatási szektorban. Választásomat egyaránt indokolta a digitális tér egyre hangsúlyosabbá válása, a pandémia hatása az említett ágazatokra nézve, valamint a saját generációm kulturálódási és önfejlesztő módszerei iránt érzett kíváncsiság. Primer kutatásom során a fogyasztói oldalt vizsgálva kérdőívet osztottam meg a 18-40 éves korosztály körében, a szolgáltatói oldalt elemezve pedig mélyinterjút készítettem kulturális és oktatási szakemberekkel. Kérdőívemet 161 fő töltötte ki közösségi média oldalon keresztül, három interjúalanyom pedig a Cervantes Intézet munkatársa, akikkel személyesen vagy videóhívás keretében beszélgettem. Kutatásom alapján az Y és Z generáció kultúrafogyasztás tekintetében az online teret preferálja, melyet a járványhelyzet csak tovább ösztönzött mind gyakoriságban, mind a fogyasztott tartalmak változatosságának tekintetében. A kulturális tartalmak közvetítésében és fogyasztásában kulcsszerepet tölt be a közösségi média. Kutatásom szerint célcsoportom kifejezetten igényli a multimédiás eszközök bevonását a tanulási folyamatba, az e-learning módszere számukra hatékony és sikerélményt ad. Körükben ennek ellenére meglehetősen alacsony a közösségi tudásmegosztó oldalak, online szabadegyetemi platformok ismertségi és felhasználói aránya, melynek legfőbb oka az információhiány. Kutatásom eredményei egyaránt felhasználhatók az oktatás korszerűsítésére, valamint a kultúramarketing területén.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-learning, élethosszig tartó tanulás, közösségi média, kultúra, művelődés, online technika |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |