Social media psychology and its influence on Instagram users' travel inspiration

Kovach Olga (2021) Social media psychology and its influence on Instagram users' travel inspiration. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Olga Kovach_Thesis.pdf]
Előnézet
PDF
Olga Kovach_Thesis.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of declaration-of-thesis-authenticity_Olga Kovach (1).pdf] PDF
declaration-of-thesis-authenticity_Olga Kovach (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (155kB)

Absztrakt (kivonat)

The scientific research is devoted to the topic of Instagram influence on its users' travel inspiration and social media psychology in general. The main research questions risen up in the paper were: Can we consider Instagram as the one of the main tools in tourism destination choice and travel intention? How strong is the impact of Instagram on its users’ travelling desire? And what kind of psychological effect does Instagram travel content provoke in our target audience’s minds? The questionnaire filled out by 314 respondents was conducted as the research methodology.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács Edina
Belső
tudományos segédmunkatárs; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: decision making, Instagram, psychology, Social media, tourism, Travel inspiration
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:03
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/36495

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet