Kovach Olga (2021) Social media psychology and its influence on Instagram users' travel inspiration. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
Előnézet |
PDF
Olga Kovach_Thesis.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
declaration-of-thesis-authenticity_Olga Kovach (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (155kB) |
Absztrakt (kivonat)
The scientific research is devoted to the topic of Instagram influence on its users' travel inspiration and social media psychology in general. The main research questions risen up in the paper were: Can we consider Instagram as the one of the main tools in tourism destination choice and travel intention? How strong is the impact of Instagram on its users’ travelling desire? And what kind of psychological effect does Instagram travel content provoke in our target audience’s minds? The questionnaire filled out by 314 respondents was conducted as the research methodology.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | decision making, Instagram, psychology, Social media, tourism, Travel inspiration |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:03 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/36495 |
Actions (login required)
Tétel nézet |