Fülöp Fanni (2021) A külföldi mobilitásban részt vevő hallgatók kulturális szokásai, preferenciái. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
SzakdolgozatUJ1-converted.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat a külföldi mobilitásban részt vevő hallgatók között végeztem, amelynek során szerettem volna jobban megismerni kulturális szokásaikat, preferenciáikat. Kis pszichológiával megszínesítve a szakdolgozatom részét alkotta a Myers-Briggs féle 16 személyiségtípus, így a legtöbb kulturális szokást az általuk kifejlesztett 16 személyiségtípus körében végeztem, azt a célt szem előtt tartva, hogy jelentős különbségeket, azonosságokat találok a különféle csoportok között. Úgy gondolom, a külföldi diákokkal foglalkozó cégek jobban megismerhetik célközönségeiket, azok igényeit, így a hallgatók élményei sokkal inkább személyre, személyiségtípusra szabottabbak lehetnek. Szakdolgozatom így tehát elsősorban a fiatalokkal, az élethosszig tartó tanulást biztosító külföldi mobilitási programokkal, a fiatalok motivációival foglalkozik.Kutatásom során kvantitatív módszert, ezen belül is kérdőíves módszert alkalmaztam. Kérdőívemet olyan különböző online platformokon, csoportokban osztottam meg, mint a Facebook vagy Whatsapp, hogy minél több, különféle emberhez eljusson, és mivel a kérdőív elérési címe online megosztható, így a mintavétel hólabda módszerrel tovább terjeszthető volt.A kérdőíveim zárt kérdéseket tartalmaztak, azon belül is feleletválasztós kérdések, illetve lineáris skálán való preferencia jelölés. Kérdőívem kitöltőinek száma meghaladta a 250 főt.Kutatásomban az előzőek ismerete megerősítésre került, miszerint a hallgatók motivációi elsősorban személyes-, és kulturális eredetűek. A diákok legfőbb motivációja a „valami új megtapasztalása” volt. Az akadémiai motivációk, csak úgy, mint a korábban látottaknál, igen csak elmaradtak a többi motiváló faktor mellett. Kutatási eredményeimben megállapítottam, hogy az Introvertált és Extrovertált hallgatók közül, az Introvertáltak a nagyobb intenzitású, látványú, hangzavarral járó programokat háttérbe szorították az Extrovertáltakkal szemben. A többi kutatási kérdésem, melyben a csoportokat összehasonlítottam nem bizonyultak igaznak, így feltehető, hogy a személyiségtípusoknak nincs ráhatása a kulturális preferenciákra. Ennek oka lehet, hogy a külföldi részképzésben részesülő diákoknak hasonló céljaik, motivációik vannak. Hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek; a különféle programokat főként társaságban, különböző nemzetiségű társaikkal szeretnék megélni, amelyek során életre szóló élményeket szerezhetnek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 16 személyiségtípus, erasmus, ifjúság, kultúra, lifelong learning, motiváció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:02 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |