A külföldi mobilitásban részt vevő hallgatók kulturális szokásai, preferenciái

Fülöp Fanni (2021) A külföldi mobilitásban részt vevő hallgatók kulturális szokásai, preferenciái. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SzakdolgozatUJ1-converted.pdf] PDF
SzakdolgozatUJ1-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat a külföldi mobilitásban részt vevő hallgatók között végeztem, amelynek során szerettem volna jobban megismerni kulturális szokásaikat, preferenciáikat. Kis pszichológiával megszínesítve a szakdolgozatom részét alkotta a Myers-Briggs féle 16 személyiségtípus, így a legtöbb kulturális szokást az általuk kifejlesztett 16 személyiségtípus körében végeztem, azt a célt szem előtt tartva, hogy jelentős különbségeket, azonosságokat találok a különféle csoportok között. Úgy gondolom, a külföldi diákokkal foglalkozó cégek jobban megismerhetik célközönségeiket, azok igényeit, így a hallgatók élményei sokkal inkább személyre, személyiségtípusra szabottabbak lehetnek. Szakdolgozatom így tehát elsősorban a fiatalokkal, az élethosszig tartó tanulást biztosító külföldi mobilitási programokkal, a fiatalok motivációival foglalkozik.Kutatásom során kvantitatív módszert, ezen belül is kérdőíves módszert alkalmaztam. Kérdőívemet olyan különböző online platformokon, csoportokban osztottam meg, mint a Facebook vagy Whatsapp, hogy minél több, különféle emberhez eljusson, és mivel a kérdőív elérési címe online megosztható, így a mintavétel hólabda módszerrel tovább terjeszthető volt.A kérdőíveim zárt kérdéseket tartalmaztak, azon belül is feleletválasztós kérdések, illetve lineáris skálán való preferencia jelölés. Kérdőívem kitöltőinek száma meghaladta a 250 főt.Kutatásomban az előzőek ismerete megerősítésre került, miszerint a hallgatók motivációi elsősorban személyes-, és kulturális eredetűek. A diákok legfőbb motivációja a „valami új megtapasztalása” volt. Az akadémiai motivációk, csak úgy, mint a korábban látottaknál, igen csak elmaradtak a többi motiváló faktor mellett. Kutatási eredményeimben megállapítottam, hogy az Introvertált és Extrovertált hallgatók közül, az Introvertáltak a nagyobb intenzitású, látványú, hangzavarral járó programokat háttérbe szorították az Extrovertáltakkal szemben. A többi kutatási kérdésem, melyben a csoportokat összehasonlítottam nem bizonyultak igaznak, így feltehető, hogy a személyiségtípusoknak nincs ráhatása a kulturális preferenciákra. Ennek oka lehet, hogy a külföldi részképzésben részesülő diákoknak hasonló céljaik, motivációik vannak. Hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek; a különféle programokat főként társaságban, különböző nemzetiségű társaikkal szeretnék megélni, amelyek során életre szóló élményeket szerezhetnek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 16 személyiségtípus, erasmus, ifjúság, kultúra, lifelong learning, motiváció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet