A nők reprezentációja a reklámokban, reklámpszichológiai megközelítéssel

Standor Kíra Anita (2021) A nők reprezentációja a reklámokban, reklámpszichológiai megközelítéssel. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Standor_Kíra_Anita_IV7IXT.pdf] PDF
Standor_Kíra_Anita_IV7IXT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Ez a dolgozat arról szól, hogy a fogyasztót, hogyan lehet a leginkább a lelki világán keresztül elérni, ezzel a reklámpszichológia tudományága foglalkozik. Napjainkba ugyanúgy tárgyakat szeretnénk értékesíteni, mint régen, de a különbség az, hogy ma nem csak a tárgyakat áruljuk, hanem aspirációs csoportokat, életérzéseket és kényelmet. Ezeket a tulajdonságokat a nők könnyedén megtestesítik, ezért is használják őket előszeretettel a reklámokban. Célom az, hogy felfedezhessem mennyit fejlődött a reklám szakma és hogy hogyan ítélik meg a mostani női reprezentációt különböző generációs nők és hogy választ kaphassak a reklámellenesség miértjeire. A kutatásomban összesen 16 ember vett részt. 1 fő a mélyinterjúnál, amelyet egy pszichológussal végeztem el, akinek van tapasztalata a reklám szakmában, így tökéletesen lefedte mind azt amire kíváncsi voltam. A 15 fő pedig a fókuszcsoportos interjúban vett részt, ők mind nők, hiszen az ő gondolataikra voltam kíváncsi és hogy rájuk, hogyan hatnak a nőket szerepeltető reklámok. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a legfontosabb dolog a helyes szegmentálás, enélkül bármilyen erőfeszítésünk kudarcba fullad. A reklámellenesség is visszavezethető a nem megfelelő célcsoport kialakításra, hiszen minél több olyan reklámmal találkoznak a nézőink, amelyek őket nem érintik, annál inkább elzárkóznak a reklámoktól.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi kommunikáció, insight, kommunikáció, marketing, marketingkommunikáció, reklám, reklámpszichológia, X generáció, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet