„Hiteles-e még a hashtag?” - Az Instagram influencerek hatása az utazók attrakcióválasztási döntéseire

Pethő János (2021) „Hiteles-e még a hashtag?” - Az Instagram influencerek hatása az utazók attrakcióválasztási döntéseire. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT Pethő János.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT Pethő János.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban, amikor a tudomány és a technika az informatikának köszönhetően világunkat új dimenziókba vezeti, jól látható a közösségi média és az erre épülő influencer marketing turizmusban betöltött hangsúlyos szerepe. Szakdolgozatomnak - melyben az influencer marketing témakörét vizsgálom - kettős célja volt: egyrészt a szakirodalmi háttérre alapozva bemutatni az Instagram influencerek és a turizmus összefüggéseit, másrészt egy olyan vizsgálat megvalósítása, amely igazolja az influencerek befolyásoló erejét a turisták turisztikai attrakciókkal kapcsolatos döntési folyamatában és ezáltal alátámasztja az influencer marketingben rejlő potenciált. A célok elérése érdekében a pszichológia segítségét is igénybe vettem, hogy a döntések mögött zajló folyamatok, motivációk, attitűdök feltárásával pontosabb képet kapjak az általam kutatott jelenségről. Primer kutatásomat kérdőíves módszerrel valósítottam meg, melynek eredményeiből kiderült, hogy az influencerek hatása az utazók attrakcióválasztással kapcsolatos döntési folyamatának több szakaszában is megjelent, azonban Magyarországon az influencerekkel szembeni bizalmatlanság az influencer marketing kibontakozását gátolja.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács Edina
Belső
tudományos segédmunkatárs; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: attrakcióválasztás, befolyásolás, e-marketing - elektronikus marketing, fogyasztói magatartás, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet