A turisztikai élményszerzés motivációi és jelentősége Magyarországon a Z generáció körében

Fitos Bianka (2021) A turisztikai élményszerzés motivációi és jelentősége Magyarországon a Z generáció körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A turisztikai élményszerzés motivációi és jelentősége Magyarországon a Z generáció körében.pdf] PDF
A turisztikai élményszerzés motivációi és jelentősége Magyarországon a Z generáció körében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ezen dolgozat célja a turisztikai élményszerzés magyarországi vonatkozásainak kutatása a Z generációra leszűkítve. A jelenleg meghatározónak számító gazdasági forma, az élménygazdaság jelentősen érinti a turisztikai szektort is, így releváns egy olyan kutatás, mely a magyarországi turisztikai helyzetet ebből a szempontból vizsgálja. Fontos továbbá a jövő utazóinak bevonása a kutatásba, ugyanis az említett korosztály már jelenleg is meghatározó szerepet tölt be a turisztikai piacon, ennek az aránya a jövőben azonban csak nőni fog. A dolgozat két kérdés mentén vizsgálja a fentebb említett témát: egyrészt a koronavírus élményszerzés jelentőségére gyakorolt hatását elemzi, illetve az emlékezetes turisztikai élmény legfontosabb alkotóelemeit vizsgálja. Ennek kutatására fókuszcsoportos interjú szolgált eszközként, melyen nyolc különböző utazási szokásokkal rendelkező Z generációs utazó vett részt.A kutatás során kiderült, hogy az említett korosztály képviselői számára már létfontosságú az utazás, ugyanis nem csak kikapcsolódást, hanem személyiségfejlődési és kiteljesedési lehetőséget kínál és lehetővé teszi önmaguk mélyebb megismerését.  Ezen generáció utazói folyamatosan igénylik az új élményeket, melynek mértékében mérik az utazás sikerességét, azonban elégedettségük nem minden esetben függ össze a látogatott desztinációval, vagy programmal. A Z generációs utazó különlegességre, magas szintű digitalizációra és személyre szabottságra vágyik, így a szolgáltatók részéről az együttműködés a fogyasztóval az élmény előállításában eddig nem tapasztalt mértékben van jelen elvárásként. A kutatás alapján elmondható továbbá, hogy a Z generáció számára a vírushelyzet az élményszerzés jelentőségét többségében növelte, vagy egyáltalán nem volt rá hatással, ami a turisztikai szolgáltatók számára pozitív előrejelzésként szolgálhat a korlátozások enyhítését követő időszakra vonatkozóan.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élmény, élménygazdaság, élményszerzés, turisztikai élmény, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:01
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet