Marketingkommunikációs trendek a síturizmusban

Savanya Ferenc Béla (2021) Marketingkommunikációs trendek a síturizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SAVANYA FERENC BÉLA_OBM0Y8_MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓS TRENDEK A SÍTURIZMUSBAN.pdf] PDF
SAVANYA FERENC BÉLA_OBM0Y8_MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓS TRENDEK A SÍTURIZMUSBAN.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 10..

Download (3MB)
[thumbnail of 20210419081117.pdf] PDF
20210419081117.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (56kB)

Absztrakt (kivonat)

A síelés kereslet által vezérelt szabadidős tevékenység. A síelőknek nyújtott szolgáltatásokból származó bevétel kulcsfontosságú tényező a beruházások megtérülésében és a jövedelmező üzleti tevékenység hosszú távú biztosításában. A síturizmus rendkívül dinamikus piacán a marketingkommunikáció szerepe felértékelődik. A belső és külső tényezők miatt behatároltak a vállalati lehetőségek, emiatt a piacbefolyásolás döntő a versenytársak között. Kutatásom során a síterepek marketingkommunikációs tevékenysége és a fogyasztók magatartásának változása közötti összefüggést vizsgáltam. A kínálati oldal primer kvalitatív, a keresleti oldal szekunder kvantitatív módszerekkel került elemzésre. A síterepek üzleti modellje, a síipari bandwagon effect (utánfutóhatás) és a herding bias (csordaszellem) meghatározza az alkalmazott marketingkommunikációs instrumentumokat. A síterepek marketingkommunikációs tevékenysége összhangban van a marketingstratégiákkal és azon túlmenően a vállalati célkitűzésekkel. Megállapítható, hogy pozícionálásuknak, bevételeiknek és méretarányuknak megfelelő marketingkommunikációs eszköz(öke)t alkalmaznak. A hatékony kommunikáció megfelelő tartalommarketinget igényel. A megfelelő üzeneteket azonban a célszegmensek preferenciáira vonatkozó megfelelő mennyiségű és minőségű információ vonatkozásában lehet megfogalmazni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: image, marketingkommunikáció, síturizmus, ski resorts, Social media, STP marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet