Gamifikáció

Selényi Beatrix Vanda (2021) Gamifikáció. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Selényi_Beatrix_Közgazdásztanár_MA_Szakdolgozat_Gamifikáció_2021.pdf] PDF
Selényi_Beatrix_Közgazdásztanár_MA_Szakdolgozat_Gamifikáció_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakirodalmi áttekintésben azt vizsgáltam, hogy a ma élő generációk között milyen különbségek vannak, az oktató kollégák és diákok különböző tudásszinten alkalmazzák a digitális eszközöket, hiszen a fiatalabb generációt szinte csecsemő kora óta körülveszik a különböző eszközök, mint az okos telefon, a tablet. Később pár éves korban már elkezdik használni is, majd a kíváncsiságukat is az internetről elégítik ki, és mint játékeszköz is hatalmas szerepe van az életükben. A pedagógusoknak lépést kell tartani ezzel a fejlődéssel, valamint figyelme kell venni, hogy azt is, hogy a 10-20 éve még működő oktatási folyamatok ma már új ötletek, új vívmányok után kiáltanak. Újabb eszközöket, újabb oktatási módszereket szükséges alkalmazni a hatékony munka elérése céljából. Ennek egyik eszköze lehet a gamifikáció. Szakdolgozatomban bemutattam a játék fogalmának különböző aspektusait, majd a gamifikáció fogalmát, kitértem a játékelemekre, a játékmechanizmusokra és bemutattam a pontrendszer alkalmazását az oktatásban. Kutatásomból, melyet iskolánkban végeztem megtudtam, hogy oktató kollégáim is fontosnak tartják a játékosítást az órákon. Egyelő arányban alkalmazzák a digitális és a hagyományos játékokat, viszont amennyiben több lehetőségük lenne digitális eszközökhöz jutni, többet alkalmaznák azokat. A gamifikációs célok között nagy hangsúlyt fektetnek a motiváció növelésére, és az érdeklődés felkeltésére, valamint a kommunikáció fejlesztésére. Oktató játékokat készítenek is, de az időhiány többségüknél hátráltató tényező. Jó megoldásnak tartanák, ha a munkaközösségek összeülnének és együtt találnának ki különböző játékokat, melyek az iskola könyvtárában bármikor elérhetőek lennének. Rendkívül hasznosnak tartom a szakirodalmi áttekintésem és a kutatómunkám eredményeit, melyek arra ösztönöztek, hogy én is átgondoljam az oktatási munkafolyamataimat, végiggondoljam az oktatás menetét, és erre építve kialakítsam az on-line és hagyományos játékgyűjteményemet. A belső motiváció fenntartására az érdemjegyek mellett bevezetem a pontrendszer alkalmazását. Részekre bontottam a tananyagot és stratégiát felépítve játékosítottam az egyes témaköröket. A digitális játékok mellett nagyon fontosnak tartom a hagyományos játékok életben maradását és alkalmazását is. Ezért készítettem a kifejezetten a turisztikai árualap és üzletágak tananyagához igazodó TRAVEL társasjátékot, mely játékosan összefoglalja a két tantárgy ismereteit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közgazdásztanár mesterképzési szak, vendéglátás-idegenforgalmi szakterület 4 féléves

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: felnőttoktatás, Gamifikáció, játékelmélet, Játékosítás, reform pedagógia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet