Comparative analysis of the SCM, assortment and pricing policy of Lidl and Auchan in Hungary and in Spain, and their impact on customer preferences

Nagy Flóra (2015) Comparative analysis of the SCM, assortment and pricing policy of Lidl and Auchan in Hungary and in Spain, and their impact on customer preferences. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of TFG-Flora Nagy.pdf] PDF
TFG-Flora Nagy.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

This year I participated in a double degree Erasmus program between the University of Oviedo and Budapest Business School. Within this program’s framework I developed a 11-month-stay in Gijón (Spain) as the last year of my university studies. This period and also my orientation towards commerce led me to choose this topic. I am really interested how large retail chains work and what are their strategies to gain customers. The competition is very severe nowadays in the commerce sector and international companies are coming up with new ideas, technologies and solutions to make shopping an enjoyable experience for customers.Also, consumers are becoming more and more conscious and they are looking for the best offers by comparing the prices, assortment and services of the stores. In this dissertation I would like to include my own experiences and opinion and also to rely on relevant books, on Internet sources and on the information I obtained from the Hungarian contact persons of Lidl and Auchan. I managed to contact MónikaVidó, the import and controlling manager of Auchan Hungary; TamásNeuheiser who work in the food-action department of Lidl; and HajnalkaVarga who has more than 10 years of experience in purchasing of discount stores.

Magyar cím

Összehasonlító elemzés az Auchan és a Lidl ellátásmenedzsmentjéről, kínálatáról és árpolitikájáról Magyarországon és Spanyolországban, és hatásuk a vásárlói preferenciákra

Angol cím

Comparative analysis of the SCM, assortment and pricing policy of Lidl and Auchan in Hungary and in Spain, and their impact on customer preferences

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

KVIK

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing (angol nyelven)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: supply chain management, pricing policy, Auchan, Lidl
Felhasználói azonosító szám (ID): Nagy Flóra
Rekord készítés dátuma: 2015. Aug. 13. 08:55
Utolsó módosítás: 2015. Aug. 13. 08:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet