Budapest és Bécs turizmusmarketing stratégiájának összehasonlító elemzése

Toperczer Ákos Ferenc (2021) Budapest és Bécs turizmusmarketing stratégiájának összehasonlító elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT-TOPERCZER.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT-TOPERCZER.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

„Bécs a térképen csak 250 kilométerre, élhetőség szempontjából viszont fényévekre van Budapesttől”. Ez a headline befolyásolta tézisem választását. Szakdolgozatom témájául a két európai főváros, Budapest és Bécs marketingstratégiájának összehasonlítását választottam. Ennek oka részben az, hogy a marketing területén dolgozom jelenleg is, továbbá mindig is érdekelt, hogy egy város hogyan tudja odavonzani a látogatókat magához és melyek azok a tényezők, amelyekkel befolyásolni tudják a városok az emberek gondolkodását. Feltártam azokat a tényezőket, amelyekben a két főváros különbözik és amelyben megegyezik egymással. Ehhez fontosnak tartottam, hogy bemutassam a marketing fogalmát elsőként, majd a két ország földrajzi és demográfiai mutatószámait. Ehhez elsősorban statisztikákat vettem alapul. Majd ezután kifejtettem külön-külön a két város marketingkommunikációját és stratégiáját az interneten talált dokumentumok alapján. Itt kitértem az ehhez szükséges eszközökre is. Majd végül pedig a két stratégiát összehasonlítottam egymással. Lehetne úgy is fogalmazni, hogy Bécs városához hasonlítottam Budapestet, hogy utóbbi miben tudna fejlődni, és hogyan lehetne élhetőbbé tenni. Dolgozatom végén pedig tettem néhány ajánlást, hogy milyen irányba lenne érdemes Budapestnek fejlődnie. Amellett, hogy szekunderkutatásokat végeztem, készítettem két primerkutatást is. Egyiket Kovács Balázzsal, egy Bécsben élő magyar turisztikai szakértővel, és egy másikat pedig Faix Csabával, a Budapest Brand Zrt. vezérigazgatójával. Ők is megerősítették mindketten a korábban olvasottakat és kiegészítették javaslataikkal, illetve tényeket is megosztottak. Eleinte helytállónak találtam az absztrakt elején található kijelentést, és részben sajnos igaznak is bizonyult, azonban jobban belemélyedve a témába rá kellett döbbennem, hogy ez egy igen erős túlzás volt a cikk szerzőjétől és valójában nincs akkora különbség. Az, hogy ezt pontosan miért gondolom így, kiderül szakdolgozatomból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipos Erika
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ausztria, Budapest, Magyarország, marketingstratégiák, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:59
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet