A könyvvásárlási szokások változása

Grünvald Barbara (2021) A könyvvásárlási szokások változása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Grünvald Barbara (KR4D32) - Szakdolgozat.pdf] PDF
Grünvald Barbara (KR4D32) - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az olvasás és maga az írásbeliség alapvetően befolyásolja az életünket, a döntéseinket, a nézőpontunkat, formálja véleményünket és segíti az információhoz, tudáshoz való hozzájutást, a jelenlegi digitális korban ugyanúgy, mint ahogyan a korábbi években is tette ezt. Az olvasás a legkevésbé sem veszített a jelentőségéből, pedig a hagyományos papír és a nyomtatott könyv egyeduralma megszűnt, és inkább újabb elektronikus eszközökön jelenik meg, megújult formában a szöveg. Célom, hogy minél tágabb értelemben vizsgáljam meg a könyv szerepét és helyét a mai magyar társadalomban. Egyrészt átfogó ismereteket kívánok szerezni a magyar lakosság olvasási és könyvvásárlási szokásairól, másrészt kialakítani egy képet a vásárlást és a könyvválasztást leginkább befolyásoló tényezőkről. Az általam választott téma – úgy gondolom – nem veszít aktualitásából, még az utóbbi időszakra jellemző pandémiás helyzet közepette sem, inkább új erőre kapott, még ha más, megújult formát is öltött.Kutatásom során korábbi évek szekunder adatait, ezekhez kapcsolódó korábbi cikkeket használtam fel, hogy pontosabb áttekintést kaphassak a vásárlók szokásairól, primer kutatásként pedig egy online elvégezhető kérdőív kitöltését tettem lehetővé, ez által – a korábbi kutatási adatokhoz kapcsolva – lehetőséget kaptam a már említett fogyasztói szokások változásainak vizsgálatára. Kutatásom ugyan nem reprezentatív, de jól látható képet kapunk a felmerülő kérdések lehetséges válaszaira.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Dr. Pólya Éva
Külső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-könyv, fogyasztói szokások, könyv, könyvkiadás, szokások, változások, vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:40
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet