Egerszegi Norbert (2021) Globális cég vevői szegmentációs stratégiája. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat - Egerszegi Norbert vewghi.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (881kB) |
Absztrakt (kivonat)
Minden vállalkozás időt, energiát és pénzt szán új vevők felkeresésére és új piaci szektorok meghódítására, de vajon elegendő energiát fektetnek a már meglévő ügyfélkör ápolására is? Igazából a külső növekedésben van nagyobb potenciál vagy inkább a belsőben? Nem könnyű megmondani. Dolgozatom témája – a vevői szegmentáció – gyakornoki időmben merült fel munkahelyemen még 2017-ben. Egy olyan koncepció, ami teljesen új volt a cég életében ezért szerencsésnek mondhatom magam, hogy részt vehettem ebben a projektben a kialakítástól a végrehajtásig, végig. Néhány fős csapatunkat azzal bízták meg, hogy meghatározott vevői kört megvizsgálva készüljön el egy akció terv. Kulcsszavak az optimalizálás és egyszerűsítés voltak. Igen hamar beláttuk, hogy mivel még nem volt meg a kitaposott ösvény nekünk kellett kitalálnunk, felépítenünk a folyamatot – természetesen szakirodalmi forrásokat, módszereket alapul véve. Ha minden rendben megy akkor végeredményül egy olyan elemzési módszert kaphatunk, amit később akár bizonyos időközönként rendszeresen is megismételhet a cég. A szakdolgozatom első részében a cég történetét ismertetem röviden az amerikai kezdetektől napjainkig, beleértve a cég profilját, forgalmazott termékkörét is. Zárásképp egy elemzéssel igyekszem átfogó képet nyújtani a vállalatról. Utána következő részben a szegmentáció folyamatának kialakításához alapul vett forrásanyagokat mutatom be, kiemelt figyelmet fordítva egy amerikai professzor munkájára. Döntéshozatalban és stratégiai, árazási kérdésekben is segíthet, ha a javaslatai alapján csoportosítjuk vevőinket – igazából itt még nem is áll meg, az értékesítési osztályon dolgozó munkatársak is bekerülnek bizonyos módon ebbe a folyamatba. Itt ismertetek továbbá még néhány dolgot röviden, amelyekre a kutatásaim során olvasott cikkek többször is utaltak. Következő fejezetben a kérdőívet mutatom be ismertetve az előzményeket és az eredményeket is, majd ezeket az eredményeket felhasználva rátérek a projekt kibővítésére, újragondolásának okaira és természetesen az intézkedésekre, változásokra is. Végül az eredmény bemutatásával és értékelésével zárom szakdolgozatomat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatelemzés - adatbányászat, csoportosítás, kérdőív, optimalizáló döntések, ügyfélszegmentáció, vevőkör |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 08:36 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 08:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |