A startupok sikerének titka a digitális marketing és a brand building nézőpontjából

Borbély Tamás Attila (2021) A startupok sikerének titka a digitális marketing és a brand building nézőpontjából. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Borbély-Tamás-Attila-szakdolgozat.pdf] PDF
Borbély-Tamás-Attila-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

BevezetőDolgozatom céljául saját vállalkozásom bemutatását tűztem ki, mely a Nectaris Kft. nevet viseli. A dolgozat elméleti fejezeteiben egy rövid összefoglaló keretrendszert kívánok adni a sikeres cég és a sikeres brand felépítésének lepéseiről. Továbbá célom, hogy az ideális marketing és üzleti kommunikációs tevékenyég kapcsán rávilágíthassak, milyen elméleti modellek és általános stratégiák határozták meg a cég felépítésének kezdeti szakaszait.Az üzleti tervezés során elkerülhetetlen volt a piac elemzése. Így a makro - és a mikro környezetre alkalmazott PEST és egyéb analízisek segítségével bemutatom az iparágat jellemző tényezőket. Emellett az összefüggéseket és a cégre ható különböző faktorokat, melyek befolyással voltak a vállalkozásom meglapozására, és melyek a további lehetőségeimet fogják meghatározni. A politikai, jogi, társadalmi és üzleti környezet áttekintése után leszűkítem vizsgálódásaimat arra a területre, melyen cégem tevékenykedik, és megvizsgálom a különböző piaci szegmenseket, és a potenciális fogyasztók preferenciáit. Ezt a buyer persona elméletrendszer alapján teszem majd.A Nectaris Kft rövid bemutatásaA Nectaris olyan termékek létrehozásán dolgozik, ami alternatívát ad a jelenleg hasznos funkciót nem betöltő és az esetek többségében káros, mindössze csak élvezeti funkcióval rendelkező élelmiszerek között. Szándékomban áll irányt mutatni azok számára, akik szeretnének változtatni életmódjukon és egy egészségtudatos életfilozófiát követni, ezáltal hozzájárulni a társadalom pozitív irányú fejlődéséhez is.Célom fejleszteni a fogyasztók tudatosságát, hogy egyszer majd olyan társadalomban élhessünk, ahol az emberek tudják mit esznek és tisztában vannak annak esetlegesen káros következményeivel. Emiatt fontos célom tájékoztatni és ezzel együtt edukálni az embereket, hogyan lehetnek egészségtudatosabbak. Ezt az oktatáson túl úgy lehet elérni, ha olyan funkcionális élelmiszereket fejlesztünk ki és forgalmazunk, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy ne csak a magas cukor, és egyéb ízfokozó tartalmú élelmiszerekhez jussanak hozzá az emberek.Ezen felül aktív kommunikációt folytatunk közönségünkkel, ahol folyamatosan tájékoztatunk, és felhívjuk a figyelmét az embereknek, mik a veszélyei a világszerte elterjedt magas cukor tartalmú élelmiszereknek, illetve milyen lehetőségeik vannak ezeknek a helyettesítésére. Célom továbbá olyan ital piacra juttatása, ami amellett, hogy egészséges, megadja az önkifejezés lehetőségét is izgalmas csomagolásával, és az ehhez tartozó marketing kommunikációval.A dolgozat első fejezeteiben bemutatásra kerülnek az üzleti tervezés elméleti modelljei az oktatásban és a gyakorlatban, mellyel célom, hogy rávilágítsa az experimentális megközelítés produktivitás növelő hatására. A vállalkozás alapjainak lefektetése kapcsán a vállalati stratégia lefektetésének alapvető fogalmai kerülnek tisztázásra, mint a misszió, vízió és értékek.  Simon Sinek elmélete, a Golden Circle Modell (Chaffey, 2020) levezetése alapján megfogalmazásra kerülnek a Nectaris Kft. működésének nagy kérdései – Mit? Hogyan? Miért? Ezek után a vállalati márkaépítés, vagy brand building aspektusából vizsgálom majd a sikeres márkaépítés alapjait, hogy eljussak ezáltal a digitális marketing megközelítésrendszerének taglalásához.Bár a Nectaris Kft. jelenleg a termék bevezetése előtt áll, már most fontos megfogalmazni a lehetőségeket, hogyan érjük el a vásárlót?   A Story Brand elmélet (Moin, 2020) kapcsán a Storytelling jelentőségére világítok rá, mely a digitális marketing forradalma idején megkerülhetetlen téma. A dolgozat alapjául szolgáló primer kutatás eredményeinek gyakorlatba való átültetése a digitális marketing nézőpontjából történik majd meg. Az interjú teljes hanganyagának bizonyos részletei adatvédelmi okokból nem kerülnek feltárásra, de az interjú alapján megfogalmazódott célcsoport elemzés irányt mutat a cég marketingkommunikáció stratégiáinak alapjaiba. A mélyinterjú alapján kerültek továbbá kidolgozásra a cég buyer personái, melyek szintén esszenciális jelentőségűek a kommunikációs és brand buliding stratégiáinak kidolgozásához.  Mindezzel gyakorlati célom, hogy lefektessem saját vállalkozásom alapjait, és összegezzem az elmúlt évek elméletben elsajátított tudásanyagát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Külső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand, buyer persona, modell(ek), storytelling, stratégia, tényezők, vásárló
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet