Az influencerek hatása a vásárlási szokásokra

Balogh Eleni Krisztina (2021) Az influencerek hatása a vásárlási szokásokra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat_BaloghEleniKrisztina.pdf] PDF
Záródolgozat_BaloghEleniKrisztina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (987kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témájának kiválasztása nem volt nehéz feladat számomra, mivel az egyetemi tanulmányaim mellett influencerként is tevékenykedek. Az elmúlt évtizedben hatalmas szerepet töltenek be a közösségi média platformok, amik rengetegek is fejlődtek ez idő alatt. Ennek hatására rengeteg új felület jelent meg. Ezek a felületek már nem csak időtöltésnek és szórakoztatásnak felelnek meg, hanem eladáshoz is használható eszközök. A márkatudatosság kiépítéshez egy online közösséget szükséges kialakítani egy vállalatnak, ehhez pedig muszáj követnie az új irányvonalakat, mely egyre jobban viszi előre az eladásösztönzést. A vállalat célközönségét sokkal könnyebben és hatékonyabban tudják elérni valamelyik online platformon. Már alapvető egy cég számára, hogy birtokoljon saját oldalt a közösségi média platformjain.  Ezekből adódóan napjaink legjelentősebb befolyásoló ereje ezeken a platformokon jelentkező influencerek. De kik is azok az influencerek? Mi az influencer előnye és hátránya? Mi is az az influencer marketing? Hogy befolyásolja a vásárlási szokásokat egy influencer? Ezekre a kérdésekre is választ adok a dolgozatom további részeiben. Manapság egy vállalat életében elengedhetetlen az influencer marketing. Bármelyik közösségi média felületen találjuk magunkat, biztosan „szembe jön” velünk egy influencer, azaz véleményvezér. A közösségi média robbanásával egyre nagyobb teret kapott az influenszer marketing és egyre nagyobb szerepet kapott számos vállalat és cég életében. Ezt a fogyasztók is tapasztalhatják, és napi szinten találkozunk véleményvezérekkel. Mivel személy szerint az influencer marketing több szempontból is kapcsolódik az életemhez és dolgozok benne, ezért szeretném még jobban beleásni magam. Szerintem az egyik legjobb marketing lehetőség és ezt szeretném statisztikákkal alátámasztani. Szeretném még jobban megérteni az influencer marketing működését és kíváncsi vagyok a fogyasztók tapasztalataira és a rájuk gyakorolt hatásokra. Célom ezen kívül megvizsgálni a közösségi média szokásokat és a vállalatokra és a vásárlási szokásokra ért hatásait. Rálátást adni saját tapasztalataim alapján egy influencer kampányra, annak lefolyására és eredményeire. Tanulmányom során primer kutatás 2 fajtáját alkalmazom, a kvalitatív és kvantitatív kutatási formát. Ezek alapján készítek egy kérdőívet és egy interjút, melyek alapján felmérem a fogyasztók attitűdjét az influencer marketinggel kapcsolatban és meglátjuk, hogy mennyire befolyásolják az influencerek a vásárlási szokásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adafeldolgozás, ábraelemzés, ábrák, kérdőív, táblázat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet