Az orvosok orvos-szakmai hírportál látogatási szokásai és azok változása az elmúlt években Magyarországon

Balasi Dániel (2021) Az orvosok orvos-szakmai hírportál látogatási szokásai és azok változása az elmúlt években Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_BalasiDániel.pdf] PDF
szakdolgozat_BalasiDániel.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. Május 24..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (472kB)

Absztrakt (kivonat)

A választott témám aktualitásának több oka is van. Egyrészről lehet látni egy folyamatot, miszerint a hírportálok alapvetően, és ezen belül az orvos-szakmai hírportálok is egyre nagyobb eléréseket tudnak produkálni, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Másrészről a koronavírus következtében különösen aktuálissá vált a téma, mivel az online kommunikáció és információszerzés kiemelt szerephez jutott. Úgy gondolom, hogy az orvos-szakmai hírportálok elterjedése elsősorban a digitális fejlődésnek köszönhető, amik biztosítják a könnyű hozzáférést szinte mindenki számára. Az orvos-szakmai hírportálok fontos szerepet játszanak manapság a szakorvosok és háziorvosok tájékoztatásában, mára nagy részben átvéve ezt a szerepet korábbi nyomtatott formában megjelenő szaklapoktól. Dolgozatomban azt szeretném bemutatni, hogy milyen szerepük van, és hogyan jutottak el ezek az orvos-szakmai hírportálok a mai népszerűségükhöz, illetve a következő kérdésekre keresem a válaszokat: - Hogyan változtak a szakorvosok és háziorvosok orvos-szakmai hírportál látogatási szokásai az elmúlt években? - Mi befolyásolja inkább a tartalmak népszerűségét, a tartalom vagy a formai elemek? - Melyek azok a formai és tartalmi elemek manapság, amikkel a legnagyobb eléréseket lehet produkálni? Azt várom eredményként, hogy az egyes tartalmak népszerűségénél az elsődleges szempont a tartalom és szakmaiság lesz, azonban a formai elemek is befolyásolják, hogy mennyire sikeresek az egyes tartalmak. Ezekre a kérdésekre a választ három Magyarországon vezető orvos-szakmai hírportál, a PHARMINDEX Online, a MedicalOnline és a WebDoki munkatársaival készített interjúk segítségével, illetve a PHARMINDEX Online-nal közösen készített kérdőíves kutatás segítségével próbálom megtalálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyógyszermarketing, gyógyszerpiac, hírportál, online információkeresés, szakorvosok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:35
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet