Szállodamarketing a közösségimédián keresztül

Bognár Boglárka (2021) Szállodamarketing a közösségimédián keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bognár boglárka záródolgozat.pdf] PDF
Bognár boglárka záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (485kB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt Téma bemutatása Azért ezt a témát választottam, mert remekül egybe öleli a jelenlegi munkahelyemet, illetve tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a marketing és a reklámok világa, véleményem szerint Én vagyok az egyetlen, aki nem kapcsol el, vagy nem görget tovább egy-egy reklám láttán. Ez az érdeklődés már nagyon régen kialakult bennem, viszont sosem tudtam igazán, mivel folytassam tanulmányaimat középiskola után, míg rá nem jöttem, engem a marketing az, ami igazán érdekel. Útközben kaptam egy állás lehetőséget egy szállodában, mint recepciós, és nagyon megfogott a szállodák világa is. Nagyon sokszínű, pörgős munka. A szakdolgozati témaválasztásom szakterületét illetően egyértelműen befolyásolt az érdeklődés a szállodák iránt, és inspirált a tanulmányaim során megszerzett ismeretanyag. Ennek megfelelően választottam gyakorlati helyet, ugyanennek a szállodának kezelem a közösségi média oldalait, kapcsolatokat építek, illetve a weboldalhoz is kaptam egy minimális hozzáférést. Napi szinten találkozhattam és ismerhettem meg a különféle értékesítési csatornákat, a különböző reklám és marketing fogásokat, a vállalkozás által használt széles körű értékesítést ösztönző technikákat. Így ezek sokszínűségének észrevételezése és analízise egyszerűbbé és átláthatóbbá vált. Betekintést kaptam abba, hogy milyen nagy csapatmunka kell ahhoz, hogy a vendégek nap, mint nap pozitív visszajelzéssel legyenek felénk, hogy egy rendezvényt probléma és zökkenőmentesen lehessen megvalósítani. A Nádas Tó Park Hotel sok versenytárssal rendelkezik, tehát folyamatosan új fejlesztésekre és ötletekre van szüksége, hogy jelenlegi pozícióját, piaci helyzetét megtartsa, valamint bővíteni tudja. Az egyre inkább megjelenő vetélytársak és a piacon lévő konkurencia élénkülése miatt egyre döntőbb, hogy a Nádas Tó Park Hotel vigyázzon a piaci státuszára, valamint a vendégeinek az elégedettségére. Fontos, hogy a Szálloda minél céltudatosabban és megfontolva elégítse ki a látogatók szükségleteit, elvárásait. Ahhoz, hogy egy cég ezt minél inkább valóra tudja váltani fontos, hogy ismerje a fogyasztók gondolatait, véleményét. Ezt a legegyszerűbben felmérésekkel, kutatással érheti el. Záró dolgozatom elkészítéséhez számos szakirodalmat, folyóiratot, korábbi kutatást is fel tudtam használni, és hasznosítani.   Célok és hipotézis Dolgozatomban a szálloda piac és közösségi médiához kapcsolódó fogalmak körüljárása után meg szeretném vizsgálni a szálloda piacot általánosságban, és Magyarországon is. Tanulmányomban a közösségi médián keresztül fogom vizsgálni a szálloda marketinget, illetve azt szeretném bemutatni, hogy egyes posztok, kiírások milyen eredményeket értek el. Végül primer kutatásom vizsgálatát fogom levezetni, ábrákkal szemléltetni a kitöltők által adott válaszok gyakoriságát, arányát. Célom megtudni, illetve dolgozatomban bemutatni a magyar emberek foglalási szokásait, illetve hogy azokat mennyiben befolyásolják a hirdetések különböző social media oldalakon. Ezt kérdőíves felmérés formájában tervezem kivitelezni, és legalább 100 személlyel kitöltetni. A kérdőívemet megosztottam a saját Facebook profilomon, így az ismerőseim körét éri el. Dolgozatom felosztása A dolgozatomat az előbbiekben megfogalmazott céloknak megfelelően hét részre tagoltam. Első részben bemutatom a közösségi médiát, az ahhoz tartozó fogalmakat, illetve célját, hatásait. A dolgozat második részében a szálloda piacot, majd a következőben pedig a szálloda kínálatot szeretném bemutatni Magyarországon. A negyedik részben egy összehasonlító elemzés keretein belül megvizsgálom a keresletet és a kínálatot. A további részekben bevált marketing gyakorlatokról fogok írni, illetve az általam elkészített kérdőíves, kvantitatív kutatásomat, és eredményeit szeretném bemutatni. Vizsgálat terjedelme Természetesen nem törekedhettem a teljességre. Részben a téma terjedelme és nagysága, részben pedig a COVID behatárolta kutatásomat, mivel az emberek máshogy állnak a turizmushoz most, mind a pandémia előtt. Mégis remélem, hogy ez az elemzés a kedves olvasó számára egyfajta összefoglalást, iránymutatást ad. Köszönetnyilvánítás Köszönetet szeretnék mondani tanáraimnak, hogy elméleti és gyakorlati információkkal segítették munkámat, illetve Joó Imolának, felettesemnek, hogy megosztotta velem tapasztalatait, észrevételeit a gyakorlati munkám során és értékes gondolatokkal gazdagíthattam tudásomat a segítségével. Továbbá, megköszönöm az önzetlen és nagyon értékes segítségét Dr. Totth Gedeon konzulensemnek, aki sok időt áldozott rá, hogy ez a dolgozat teljes lehessen. Következtetések, javaslattétel Sokan úgy vélekednek a propagandákról, illetve minden más marketing eszközről, hogy fölöslegesek, unalmasak és borzalmasan idegesítőek. Azonban a marketingkommunikációs eszközök nélkül a vendégek tudatlanabbak lennének. Ezeknek az eszközöknek az eladás növelése csak részben a célja. Véleményem szerint, a marketingeszközök egyik elemi feladata a célcsoportjaik tájékoztatása. Ezen kellékek nélkül az embereknek sokkal nehezebb lenne választaniuk két szálloda között, valamint nem ismernék meg az új akciós csomagajánlatokat, a szolgáltatások bővülését, sokoldalúságát. Én kifejezetten úgy gondolom, hogy hirdetésekre mindenképpen szükség van. Kutatásomból kiderült, hogy az emberek többsége az internetes platformokon tájékozódik a leginkább, azokat részesíti előnyben. Úgy képzelném, hogy azokra kellene a nagyobbfajta hangsúlyt fektetni a reklámozás terén is. Az űrlapból még az is kiderült, hogy az embereknek fontos az, hogy már egy szálloda is aktív legyen a közösségi oldalakon, azonfelül a kedvezmények fontosságára is fény derült. Éppen ezért a továbbiakban ezekre szeretnék részletesebben kitérni, jobban mondva javaslatot tenni annak érdekében, hogy az online marketing erősebben működjön és ez által több látogató térjen be a hotelbe. A Nádas Tó Park Hotelnek van saját honlapja, ahol a céginformáció, a kapcsolattartás, maga a szálló, a szobák, a wellness részleg, és a pihenőpark általános bemutatása és a különféle érdekességek tekinthetőek meg. Ezen kívül egyúttal alkalmas a weboldal online ajánlatkérésre, illetve a foglalás teljesítésére is. A szálloda rendelkezik saját profillal a leglátogatottabb és talán a legközkedveltebb közösségi oldalon, a Facebookon. Ellenben véleményen szerint ezen még lehetne fejleszteni és alkalmazni a Facebook adta lehetőségeket. Akképpen gondolom, hogy a közösségi oldalak nagy közreműködést nyújtanak a vállalkozásoknak, cégeknek. Nagy előnyük, hogy térítésmentesen használhatóak, csak az oldalgondozás miatt kell kiadásra számítani. Gyakorlatom alatt betekintést nyerhettem én is a szálloda Facebook profiljába, posztolhattam, kommentelhettem, illetve a Messengert is használhattam, ami ehhez az oldalhoz tartozik. Napi 1 poszt volt elvárva, ehhez tartottam is magamat. Vegyes témájú bejegyzéseket osztottam meg, hogy megfigyelhessem melyik ér el több emberhez, ezt a Facebook Business segítségével láthattam. Kérdőívemben volt két kérdés az egyik a szállodák követésére, a másik pedig az itt meghirdetett akciók figyeléséről szólt: mindkét kérdésnél a válaszadók többsége „igen”-nel válaszolt, ám megfigyelve a Nádas oldal statisztikáit az akciós, csomagajánlatos bejegyzések sokkal kevesebb interakciót értek el, mint amikor csak egy sima képet osztottam meg a wellnessről. Véleményem szerint, úgy lehetne felkapottabbá tenni ezeket az oldalakat, hogy rendszeresen használunk hashtageket, több posztot osztunk meg, figyelemfelkeltő emojikat teszünk bejegyzésünkbe, és természetesen igyekszünk a vendégkör igényei szerint posztolni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alapismeretek, ábraelemzés, ábrák, belföldi utazások, e-marketing - elektronikus marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:34
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet