e-Sport Marketingkommunikációja

Fitos Bence (2021) e-Sport Marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of e-Sport Marketingkommunikációja.pdf] PDF
e-Sport Marketingkommunikációja.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati témaválasztásomat egyéni érdeklődés és szakmai kíváncsiság vezérelte, egészen kis korom óta én is nagyon szívesen játszom különböző számítógépes játékokat a barátaimmal - kizárólag, mint szabadidős tevékenység - ahogyan az évek teltek rá kellett jöjjek, a videojátékok világa több mint játék. Szakdolgozatomban kitérek az e-Sportok történetére, típusaira, és legfőképp a marketing kommunikációjára , hogyan is hódít egyre nagyobb teret magának évről évre és, hogy milyen csatornákon történik ez. Az e-sport napjaink leggyorsabban fejlődő, nemzetközi jelensége mely rajongók milliói számára nyújt kiváló szórakozási lehetőséget. Az e-sport globális piacán 2016-ról 2019-re hatalmas kereslet növekedés következett be, míg a nézőszámot vizsgálva a bázisidőszakhoz viszonyítva 16%-os növekedés volt előre jelezve, addig a valóság ezt az adatot jóval felülmúlta.A digitalizációnak köszönhetően a sport is új értelmet nyert,az e-Sport mely az 1990-es évektől kezdett el egyre népszerűbbé válni, szintén sportolóként definiálja a játékosait. Noha sokak számára felfoghatatlan lehet, az e-sportos játékosokat egy lapon lehet említeni az NBA vagy az NFL játékosaival, de az igazat megvallva, a legmagasabb szinten versenyző e-sportolók szervezete fizikai állapotot és felkészültséget igényel. Mindazonáltal, hogy rengeteg vita kering arról, hogy az online játékok sportnak minősülnek-e, véleményünktől függetlenül, egy biztos, hogy a virtuális világ a mindennapi élet egyre fontosabb részévé válik. Az e-sport ugyanis sok esetben hidat épít az általános sport és a virtuális világ között, egyre több hagyományos sportegyesület létesít e-sport szakaszt. Az elektronikus sport töretlen fejlődése további potenciálokat tartogat még, úgy gondolom, hogy a közeljövőben várható a hagyományos és az elektronikus sport egyesülése és együttélése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-Sport, kommunikácio, marketing, marketing kommunikácio, sport
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:34
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet