Fitos Bence (2021) e-Sport Marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
PDF
e-Sport Marketingkommunikációja.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozati témaválasztásomat egyéni érdeklődés és szakmai kíváncsiság vezérelte, egészen kis korom óta én is nagyon szívesen játszom különböző számítógépes játékokat a barátaimmal - kizárólag, mint szabadidős tevékenység - ahogyan az évek teltek rá kellett jöjjek, a videojátékok világa több mint játék. Szakdolgozatomban kitérek az e-Sportok történetére, típusaira, és legfőképp a marketing kommunikációjára , hogyan is hódít egyre nagyobb teret magának évről évre és, hogy milyen csatornákon történik ez. Az e-sport napjaink leggyorsabban fejlődő, nemzetközi jelensége mely rajongók milliói számára nyújt kiváló szórakozási lehetőséget. Az e-sport globális piacán 2016-ról 2019-re hatalmas kereslet növekedés következett be, míg a nézőszámot vizsgálva a bázisidőszakhoz viszonyítva 16%-os növekedés volt előre jelezve, addig a valóság ezt az adatot jóval felülmúlta.A digitalizációnak köszönhetően a sport is új értelmet nyert,az e-Sport mely az 1990-es évektől kezdett el egyre népszerűbbé válni, szintén sportolóként definiálja a játékosait. Noha sokak számára felfoghatatlan lehet, az e-sportos játékosokat egy lapon lehet említeni az NBA vagy az NFL játékosaival, de az igazat megvallva, a legmagasabb szinten versenyző e-sportolók szervezete fizikai állapotot és felkészültséget igényel. Mindazonáltal, hogy rengeteg vita kering arról, hogy az online játékok sportnak minősülnek-e, véleményünktől függetlenül, egy biztos, hogy a virtuális világ a mindennapi élet egyre fontosabb részévé válik. Az e-sport ugyanis sok esetben hidat épít az általános sport és a virtuális világ között, egyre több hagyományos sportegyesület létesít e-sport szakaszt. Az elektronikus sport töretlen fejlődése további potenciálokat tartogat még, úgy gondolom, hogy a közeljövőben várható a hagyományos és az elektronikus sport egyesülése és együttélése.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-Sport, kommunikácio, marketing, marketing kommunikácio, sport |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 08:34 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 08:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |