A HimbeerCar Kft. kiskereskedelmi vállalkozás áruforgalmi tevékenységének elemző bemutatása

Gál Dorina Zsanett (2021) A HimbeerCar Kft. kiskereskedelmi vállalkozás áruforgalmi tevékenységének elemző bemutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of HimbeerCar Kft..pdf] PDF
HimbeerCar Kft..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom témájának a HimbeerCar Kft. kiskereskedelmi vállalkozás áruforgalmi tevékenységeinek az elemző bemutatását választottam. Amint a címből is látszik, egy kevésbé vagy jobban mondva nem ismert vállalkozás elemző bemutatását fogom elkészíteni. A HimbeerCar Korlátolt Felelősségű Társaság autóalkatrész kereskedéssel foglalkozó vállalkozás. A cég Nógrád megyében található egy Nagyoroszi nevű faluban amely, körülbelül negyed órára van a Szlovák határtól.  Ez az elhelyezkedés földrajzilag kedvezőnek mondható, az áruforgalmi tevékenységüket illetően, ezt a megállapítást a későbbiekben részletesen elemzem. A HimbeerCar Kft-t a családom alapította, a nagybátyám Gál Ferenc és az édesapám Gál Tamás, a vállalkozás mai napig a családom tulajdona, és folyamatosan igyekszünk lépést tartani a fejlődő világgal, korszerűsíteni. Szoros kapcsolatom van a céggel, hiszen ez az oka annak, hogy Marketingkommunikáció szakirányon tanultam tovább. Egyszer azt olvastam, hogy a fiatal generáció hozza el a fejlődést, hogy ők illetve, jelen esetben mi vagyunk az a generáció, amelynek új technológiák lévén minden a rendelkezésünkre áll, hogy innovatívak legyünk. Ezért lett a saját vállalkozásunk elemzése a záródolgozatom témája, mivel úgy érzem, hogy az én feladatom a cégünk további fejlesztése. A szakmai célom az áruforgalmi tevékenységünk elemzése, és annak feltérképezése, hogy megtaláljam az esetleges lehetőségeinket, amelyekkel pozitív irányba tovább lehetne növelni a vállalkozás ezen, részének hatékony működését, hogy feltárjam az esetleges gyengeségeinket, és azokat a kritikus pontokat, amin javítani kéne, de természetesen a gyengeségeink mellett az erősségeink megállapítása is központi szerepet kap. Hiszen hosszútávon nagyon sokat lehet építeni, egy optimálisan működő áruforgalmi folyamat köré, amellyel elősegítjük a lehetségesen előforduló veszélyek kizárását. Szerintem kifejezetten fontos, hogy egy fejlődni vágyó cég foglalkozzon ezekkel a pontokkal, hiszen az erősségek képzik a stabil alapot, amire lehet építkezni, a gyengeségek észlelése és azok megoldására való törekvés jelenti az első lépéseket a változás felé, ennek a folytatása pedig a lehetőségek feltérképezése, áttanulmányozása, hogy mire van lehetőségünk és azok közül is számunkra a legoptimálisabbat kiválasztani. A veszélyeinket is fel kell ismerni, ezekre mi nem minden esetben vagyunk közvetlen ráhatással, tehát a veszélyforrást megszüntetni nem tudjuk, de meg kell találnunk a módját, hogy hogyan védekezhetünk ellene.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adásvétel, autó, autóipar, autókereskedelem, áruforgalom
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:34
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet