A vállalati imázs kialakítása, a Starbucks példáján

Gál Gitta (2021) A vállalati imázs kialakítása, a Starbucks példáján. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gál_Gitta_diplomadolgozat_2021.pdf] PDF
Gál_Gitta_diplomadolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Egy vállalat életében a siker elérése érdekében roppant fontos tényező az, hogy mi az emberek véleménye, benyomása a cégről. Napjainkban ez még jobban felértékelődik, hiszen az első benyomás alapján döntjük el, hogy betérünk-e az adott helyre, az első benyomás alapjaiban meghatározza a vállalatról kialakult, bennünk élő képet. Emellett korunk „betegsége”, hogy a státuszszimbólumoknak élünk, a fogyasztók egy márka megvásárlásával képesek kifejezni, hogy kik ők. A Starbucks erre egy kiemelkedő példa, ugyanis az 1980-as években alig néhányan ismerték, addig 2021-re több, mint 31.000 egységük üzemel és emberek milliói rajonganak érte. Hogy hogyan lett a kis kávépörkölő boltból egy kontinenseken átívelő hálózat? Szaktudással, brand építéssel, tudatos imázs kialakítással és rengeteg munkával. Nincs a világon még egy ilyen kávézó lánc, amely ilyen ütemben tudott növekedni és ilyen hatalmas márkaismertséggel rendelkezik. Azt gondolom ez egészen elképesztő eredmény, hogy a 10 éves magyarországi jelenlét alatt sikerült olyan mélyen elültetni a zöld, szirént ábrázoló logót az emberek fejében, hogy bárhol, bármikor azonnal mindenki felismeri.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arculat - image, hírnév, imázs, nemzetközi vállalatok, vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:33
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet