Vásárlói szokások változása az online marketing hatására

Beliczai Zorka (2021) Vásárlói szokások változása az online marketing hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Vásárlói szokások változása az online marketing hatására.pdf] PDF
Vásárlói szokások változása az online marketing hatására.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája, a vásárlói szokások változásának vizsgálata az online marketing hatására. Azért választottam ezt a témát, mivel a jelenlegi járványügyi helyzetben egyre gyakoribb az online vásárlás. Hiszen, ma már nem csak elektronikai cikkeket rendelünk házhoz, hanem akár a heti élelmiszer bevásárlást is így végezhetjük. Ezért dolgozatom kutatási céljaként azt tűztem ki, hogy megtudjam, mekkora szerepe is van az online reklámoknak, a közösségi médiában előforduló reklámoknak a fogyasztói szokásokra. A dolgozatban ki fogok térni arra, mi is az a fogyasztói magatartás, és hogyan változott az elmúlt időben. Majd ezután a közösségi médi témakörét vizsgálom, és az ott jelen lévő reklámokat. Végezetül pedig, a saját kutatásom eredményeit ismertetem. Ami egy online kérdőíves felmérés volt. Mi is az az online marketing? „Azt nevezzük online marketingnek, amikor az internetet használjuk termék vagy szolgáltatások reklámozására.” (Prémiumhonlap, 2017) Ebből kiindulva, ma már szinte kötelező egy cégnek az online térben jelen lenni. Nielsen kutatásai alapján 87%-kal emelkedett a közösségimédiát használók száma 2003 óta. Ez egy 2018-as adat, tehát 2021-ben ez a szám egyértelműen magasabb. Akik a social mediát használjak, jobban szeretik, ha bizonyos cégekkel úgy tudnak kapcsolatba kerülni, hogy nem kell hozzá más alkalmazás, mint például a Gmail. Ez érthető, hiszen egyszerűbben és gyorsabban akarnak információhoz jutni. (Parádiová, 2017) A tömegkommunikációt e szempontok szerint lehet csoportosítani: szórakoztatás, rábeszélés, információközlés, kultúraközvetítés.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, internetes reklám(ok), online marketing, online reklám, vásárlói magatartás modellek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:31
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet