A vasúttársaságok környezetvédelemmel kapcsolatos marketing kommunikációja

Bogdán Betsabé Éva (2021) A vasúttársaságok környezetvédelemmel kapcsolatos marketing kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of bogdan.betsabe.eva.im5tj1.szakdolgozat (2).pdf] PDF
bogdan.betsabe.eva.im5tj1.szakdolgozat (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

KIVONAT Dolgozatom témája a környezetvédelem és a vasúti közlekedés kapcsolata. A környezetvédelem és a fenntarthatóság napjaink kiemelt témaköre, hiszen a klímaváltozás hatásait a bőrünkön érezhetjük. A világ jelenleg is a globális környezeti problémák enyhítésével, megszüntetésével küzd, mint például a globális felmelegedés, környezetszennyezés, hulladék kezelése biodiverzitás csökkenése, az UV sugárzás mértékének növekedése és a túlnépesedés. Ezek közül a legégetőbb probléma a globális felmelegedés és annak gyorsuló üteme, azért, mert hatásai hosszút távon végzetesek a földi életre nézve. Több klímaforgatókönyv is napvilágot látott már az elmúlt évek során, vannak optimistábbak és pesszimistábbak, de mind ugyanazt mondja, hogyha nem csökkentjük a fosszilis energiahordozók felhasználását, akkor a felmelegedés üteme gyorsulni fog, ami kihat az ivóvízkészlet mennyiségére, megváltoznak az évszakok és emelkedik az átlaghőmérséklet, ami ellehetetleníti a mezőgazdaságot, így élelmiszerhiány fog kialakulni és mindezek mellett természeti katasztrófák sora várható. Ennek megelőzésére, féken tartására a legjobb megoldás a kőolaj és a földgáz felhasználásának csökkentése, ugyanis a globális felmelegedés legfőbb oka a kőolaj és földgáz alapú üzemanyagok használata során keletkezett melléktermék a széndioxid, amely az égetés során szabadul fel. Így a feladatunk ennek csökkentése, aminek a legjobb módja, ha nem használjuk őket, vagyis nem járunk autóval, nem használunk üzemanyagot. Így a legjobb megoldás a környezet és az emberek számára egyaránt, ha a közösségi közlekedést veszik igénybe. Ha összehasonlítjuk az autó, busz, repülő és a vonat kibocsátását egyértelműen látszik, hogy a vonatnak a legkevesebb a károsanyag kibocsátása, sőt amennyiben megújuló energiával működik (pl,: napenergia, szélenergia) akkor 100%-ig kibocsátás mentes. Ezzel a vasúttársaságok is tisztában vannak, így a környezetvédelmet beépítették a marketing kommunikációjukba. Szekunder kutatásként megvizsgáltam az európai vasúttársaságok marketing kommunikációját, azon belül is a környezet védelem témakörét, hogy hogyan állnak a témához, mennyire fontos, mennyire hangsúlyozzák a környezetvédelmet a kommunikációjukban. A jelentősebb vasúttársaságoknál egyértelműen nagy hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra, számos platformon megjelenítik. Magyarországon egyelőre nincsen környezetvédelemmel kapcsolatos marketing tevékenység, ezért a primer kutatás során a közlekedési szokásokat vizsgáltam hazánkban. Általánosságban elmondható, hogy az emberek az autós közlekedést preferálják a legjobban, akényelem és a gyorsaság miatt. A vasúttársaság elsődleges feladata tehát megvívni csatáját az autós közlekedéssel, meggyőzni az embereket, hogy a vasúti közlekedést vegyék igénybe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható közlekedés, környezetvédelem, mobilitás, szén-dioxid, vasúti közlekedés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:31
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet