A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül

Fazekas Vivien (2021) A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül_végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat_A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (866kB)
[thumbnail of Átiratok.pdf] PDF
Átiratok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (253kB)

Absztrakt (kivonat)

Az első részben a márkázáshoz szükséges legfontosabb fogalmakat mutatom be, melyek közül a legfontosabbak előre vetítve a márka, márkaérték, márkaidentitás és a márkahűség. Ezekhez a fogalmakhoz a megfelelő definiálás mellett bemutatom a különböző csoportosítási lehetőségeket, felvázolom az előnyöket és a hátrányokat. A következő részben bemutatom az egyes feltárt kutatások főbb kérdésköreit, konzekvenciáit, hogy levonva belőle az összegző tapasztalatokat, a megfelelő információk ismeretében, a lehető legpontosabban és leghatékonyabban tudjam kivitelezni a saját primer kutatásomat. A harmadik részben érintem a high-tech piacot és bemutatom az Apple rövid cégtörténetét, majd, ezt követően marketing stratégiai szempontból is vizsgálom a vállalatot, aztán azt a versenyelőnyt járom körül, mely megalapozta az Apple sikerességét, vagyis a design beemelését az informatikába. Végül pedig saját primer kutatásomat mutatom be, melynek célja az volt, hogy mélyinterjús kutatási módszerrel feltérképezzem a luxusmárkák vásárlásának legfőbb motivációit. Ennek céljául pedig a széles körben népszerű Apple telefonokat hívtam segítségül.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Külső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Tóth László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Apple, high-tech, luxusmárka, márka, mobiltelefon
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:31
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 08:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet