A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül

Fazekas Vivien (2021) A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of Szakdolgozat_A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül_végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat_A luxusmárkák megítélése az Apple példáján keresztül_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (866kB)
[thumbnail of Átiratok.pdf] PDF
Átiratok.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (253kB)

Abstract

Az első részben a márkázáshoz szükséges legfontosabb fogalmakat mutatom be, melyek közül a legfontosabbak előre vetítve a márka, márkaérték, márkaidentitás és a márkahűség. Ezekhez a fogalmakhoz a megfelelő definiálás mellett bemutatom a különböző csoportosítási lehetőségeket, felvázolom az előnyöket és a hátrányokat. A következő részben bemutatom az egyes feltárt kutatások főbb kérdésköreit, konzekvenciáit, hogy levonva belőle az összegző tapasztalatokat, a megfelelő információk ismeretében, a lehető legpontosabban és leghatékonyabban tudjam kivitelezni a saját primer kutatásomat. A harmadik részben érintem a high-tech piacot és bemutatom az Apple rövid cégtörténetét, majd, ezt követően marketing stratégiai szempontból is vizsgálom a vállalatot, aztán azt a versenyelőnyt járom körül, mely megalapozta az Apple sikerességét, vagyis a design beemelését az informatikába. Végül pedig saját primer kutatásomat mutatom be, melynek célja az volt, hogy mélyinterjús kutatási módszerrel feltérképezzem a luxusmárkák vásárlásának legfőbb motivációit. Ennek céljául pedig a széles körben népszerű Apple telefonokat hívtam segítségül.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Marketing

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Miskolczi Tibor András
Külső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK
UNSPECIFIED
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Tóth László
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Apple, high-tech, luxusmárka, márka, mobiltelefon
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2021. Sep. 22. 08:31
Last Modified: 2021. Sep. 22. 08:31

Actions (login required)

View Item View Item