Bencsik Bernadett Vivien (2021) A K&H Bank Zrt. marketingkommunikációs stratégiájának bemutatása a pénzügyi kultúra vetületében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bencsik Bernadett Vivien - A KH Bank Zrt. marketingkommunikációs stratégiájának bemutatása a pénzügyi kultúra vetületében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom során a Kereskedelmi és Hitel Bank Zrt. marketingkommunikációs tevékenységeinek bemutatását tűztem ki célul, a pénzügyi kultúra vetületében. A Bank említett tevékenységeinek hatékony elemzéséhez a szolgáltatások marketing-mixét, azaz a 7P-t hívtam segítségül. Az általam választott témakörnek megfelelően a fogyasztói magatartás tárgykörét a pénzügyi kultúra, valamint, röviden a pénzügyi attitűd vetületében vizsgáltam, melyet a K&H Bank edukáció-orientált marketingkommunikációs tevékenysége tett indokolttá. Úgy gondolom, a pénzügyi kultúra, valamint a bankmarketing témája napjainkra sem vesztette aktualitását, tekintve, hogy a rohamosan fejlődő világunk a banki szolgáltatások igénybevételének lehetőségét egyre szélesebb körben tette elérhetővé. Drámai léptékkel épültek be a lakossági és vállalati banki világba azon elemek, melyekre a korábbiakban nem volt példa. Kezdetben a 2008-as gazdasági válságot követő időszak világított rá, hogy a banki ügyfelek felelős pénzügyi magatartásának hiánya igen komoly gazdasági károkat okozhat, nem csak a fogyasztók stabilitásának veszélyeztetése okán, de a pénzintézetek működését illetően is. A bankok felismerték, hogy részvételük a pénzügyi ismeretek népszerűsítésében jelentős behatással bír, melynek okán a marketingmenedzsment bevonásával a vevőkapcsolatok kiépítését kezdték szorgalmazni. Említetteknek megfelelően kérdőíves kutatómunkám során a pénzügyi kultúra összetevőit vizsgáltam, amely esetben arra is kíváncsi voltam, hogy a megkérdezettek miként érzékelik a bankok pénzügyi kultúrát szorgalmazó törekvéseit, hogyan vélekednek saját pénzügyi ismereteikről, valamint mindez miként nyilvánul meg az ügyfélcsoportok banki termékek iránt tanúsított keresletét illetően. Vizsgálódásom eredményként megmutatkozott, hogy az ügyfelek a bankok pénzügyi ismereteket szorgalmazó intézkedéseit átlagosnak ítélik meg, továbbá a készpénzigény és a hiteltermékek aránya továbbra is indokolttá teszik az ügyfelek pénzügyi ismereteinek bővítését. Mindezt a K&H Bank is felismerte, melynek hatására a Bank marketingkommunikációs tevékenységeit illetően jelentős szerepet kapnak az innovatív készpénz-helyettesítő termékek, a digitális ismeretterjesztés, a társadalmilag felelős banki termékek bevezetése, valamint egy olyan egyedülálló edukációs rendszer kifejlesztése, melynek alapját a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő adja. Annak fényben, hogy megérthessük a K&H céljait, fontos volt megismernünk a Bank történetét, piaci helyzetét és az általa lefedett területeket. Bár az elmúlt évek az optimális működés jegyében zajlott a Bank esetében, a pandémiás időszak rávilágított, hogy az edukáció szorgalmazása a nem várt gazdasági mélyrepülések eshetősége során igencsak kifizetődő tevékenységnek bizonyulhat, amellyel megőrizhető a Bank jövedelmezősége és az ügyfelek pénzügyi stabilitása. A K&H Bank mellett, a banki szektornak is fokozottan készen kell állnia a jövő kihívásaira, amely az eredményesség kulcstényezőjeként tartható számon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, bankmarketing, marketingkommunikáció, pénzügyi kultúra, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 08:31 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 08:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |