Gyógyszeripari marketing és a reklámok

Vámosi Ádám (2021) Gyógyszeripari marketing és a reklámok. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of vamosiadam-szakdolgozat.pdf] PDF
vamosiadam-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Ahogy a címből már sejteni lehet, a dolgozatomban a gyógyszeripari marketing sajátosságait és a gyógyszerreklámok befolyásoló erejét mutatom be, hogy milyen hatással vannak a fogyasztókra.Elvégeztem kétféle primer kutatást is, egyiket kérdőív formájában, amiben több kérdésre is kerestem a választ. A kérdőívemből kiderülnek olyan izgalmas kérdésekre a válaszok, mint például a televízió, mint médiafelület hogyan és milyen módon befolyásolja a fogyasztókat, vagy, hogy a fájdalomcsillapítók mellett mely fajta vény nélkül kapható készítmények fogynak a leginkább.A másik primer kutatásom pedig egy megfigyelő kutatás volt, egy hétköznapon délután leültem a televízió elé és megfigyeltem a reklámokat a különböző csatornákon. Vizsgáltam a reklámok darabszámát, illetve összetételét, hogy hány reklámból mennyi hirdet gyógyszerkészítményt. A kutatási módszerem tehát kvantitatív, a főcélom pedig az volt vele, hogy számszerűen is alá tudjam támasztani az állításaimat.Szekunder kutatásaim során pedig először megvizsgáltam a külföldi gyógyszermarketing sajátosságokat és a fogyasztói szokásokat, segítségül felhasználva idegennyelvű irodalmakat. Majd ezt a nemzetközi áttekintést összehasonlítottam a hazaival és megpróbáltam javaslatokat tenni, illetve saját véleményt is belevonni az ezutáni elemzésbe.Látható tehát, hogy ez már egy hatalmas iparággá nőtte ki magát, ahol az emberek gyógyítása mellett a profitmaximalizálás is erőteljes szerepet játszik a gyártók életében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Marosán Bence Péter
Belső
egyetemi adjunktus; Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék; KKK
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Külső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyógyszerfogyasztás, gyógyszermarketing, gyógyszerpiac, reklám, televízió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 08:11
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet