A külföldön élő magyarok vásárlási szokásai

Török Réka Dalma (2021) A külföldön élő magyarok vásárlási szokásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of TorokRekaDalma_Szakdolgozat2020.pdf] PDF
TorokRekaDalma_Szakdolgozat2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of TörökRéka_Primer kutatás adatbázisa.zip] Archive (ZIP)
TörökRéka_Primer kutatás adatbázisa.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (60kB)

Absztrakt (kivonat)

A Dolgozatom megírása során szerettem volna jobban megismerni, egy olyan csoport vásárlási szokásait, akik keresztül mentek a költözéssel járó átalakuláson. A téma és a célcsoport választás elsősorban személyes jellegű volt, mivel én is a külföldön élő magyarok csoportjába tartozom. Ezért a hipotézisem felállítása során sokszor a személyes és környezetemben élő magyarok vásárló magatartását vettem alapul.A szekunder kutatásból sok érdekes információt ki tudtam deríteni a magyarok, illetve az amerikaiak vásárlási szokásairól. Ezeken felül vizsgáltam még a termékek származási helyével és kimondottan a magyar termékek vásárlásával kapcsolatos meglévő kutatásokat.Primer kutatásomban már csak a külföldön élő magyarokra koncentráltam, ők alkották a célcsoportomat. Bár a felmérés nem minősül reprezentatívnak így is érdekes információkkal szolgálhat a fogyasztói magatartásukkal legfőképpen a magyar termékhez való hozzáállásukkal kapcsolatosan.Többek között kiderül, hogy a kutatásomban részvevő külföldön élő magyarok bevásárlásának gyakoriságában nem történt jelentősebb változás, ezzel szemben az online vásárlások gyakorisága növekedett mióta kiköltöztek. Szeretnek jól bevált helyen vásárolni, leginkább hipermarketekben és diszkontokban, melyek kiválasztásának legfőbb szempontja a minőség, választék és a tisztaság. A minőség nem csak az üzlet szempontjánál szerepel első helyen, a kitöltők ugyan is ezt tartják a legfontosabbnak egy adott márkájú élelmiszer kiválasztásánál is.A magyar termékkel kapcsolatosan megtudtam, hogy leginkább akkor választanák a magyart terméket, ha az hasonló árban van a többi termékkel. A termékek származási helye sajnos csak kicsivel több, mint a kitöltők felét érinti, de ha magyar terméket vásárolnak, jellemzően a magyar termelők támogatása céljából választják.A külföldön élő magyarok nagyon segítő készek voltak kitöltéssel és megosztásokkal segítették az online kérdőíves kutatásomat. A válaszok elemzésekor érezhető volt, hogy komolyan vették a felmérést, rengeteg egyéb sajátszavas válasz érkezett, amit ezúton is köszönök. Valamint a kiértékelési eredményt váró 63 feliratkozó is azt mutatja, hogy érdekesnek találták a kutatást.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pazaurek Piros
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, határon túli magyarság, külföldön élő magyarok, magyar termékek, magyarok külföldön, vásárlási szokások, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 06:28
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet