Török Réka Dalma (2021) A külföldön élő magyarok vásárlási szokásai. Külkereskedelmi Kar.
PDF
TorokRekaDalma_Szakdolgozat2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Archive (ZIP)
TörökRéka_Primer kutatás adatbázisa.zip Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (60kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Dolgozatom megírása során szerettem volna jobban megismerni, egy olyan csoport vásárlási szokásait, akik keresztül mentek a költözéssel járó átalakuláson. A téma és a célcsoport választás elsősorban személyes jellegű volt, mivel én is a külföldön élő magyarok csoportjába tartozom. Ezért a hipotézisem felállítása során sokszor a személyes és környezetemben élő magyarok vásárló magatartását vettem alapul.A szekunder kutatásból sok érdekes információt ki tudtam deríteni a magyarok, illetve az amerikaiak vásárlási szokásairól. Ezeken felül vizsgáltam még a termékek származási helyével és kimondottan a magyar termékek vásárlásával kapcsolatos meglévő kutatásokat.Primer kutatásomban már csak a külföldön élő magyarokra koncentráltam, ők alkották a célcsoportomat. Bár a felmérés nem minősül reprezentatívnak így is érdekes információkkal szolgálhat a fogyasztói magatartásukkal legfőképpen a magyar termékhez való hozzáállásukkal kapcsolatosan.Többek között kiderül, hogy a kutatásomban részvevő külföldön élő magyarok bevásárlásának gyakoriságában nem történt jelentősebb változás, ezzel szemben az online vásárlások gyakorisága növekedett mióta kiköltöztek. Szeretnek jól bevált helyen vásárolni, leginkább hipermarketekben és diszkontokban, melyek kiválasztásának legfőbb szempontja a minőség, választék és a tisztaság. A minőség nem csak az üzlet szempontjánál szerepel első helyen, a kitöltők ugyan is ezt tartják a legfontosabbnak egy adott márkájú élelmiszer kiválasztásánál is.A magyar termékkel kapcsolatosan megtudtam, hogy leginkább akkor választanák a magyart terméket, ha az hasonló árban van a többi termékkel. A termékek származási helye sajnos csak kicsivel több, mint a kitöltők felét érinti, de ha magyar terméket vásárolnak, jellemzően a magyar termelők támogatása céljából választják.A külföldön élő magyarok nagyon segítő készek voltak kitöltéssel és megosztásokkal segítették az online kérdőíves kutatásomat. A válaszok elemzésekor érezhető volt, hogy komolyan vették a felmérést, rengeteg egyéb sajátszavas válasz érkezett, amit ezúton is köszönök. Valamint a kiértékelési eredményt váró 63 feliratkozó is azt mutatja, hogy érdekesnek találták a kutatást.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, határon túli magyarság, külföldön élő magyarok, magyar termékek, magyarok külföldön, vásárlási szokások, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 06:28 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 09:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |