A dolgozói elégedettség mérés hatása egy személyszállítással foglalkozó cég TQM alapelveinek továbbfejlesztésére

Tóth Virág Márta (2021) A dolgozói elégedettség mérés hatása egy személyszállítással foglalkozó cég TQM alapelveinek továbbfejlesztésére. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat statuszaról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat statuszaról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (781kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy a TQM alapelvek megvalósulásának mértékét meghatározza és értékelje azokat egy személyszállítással foglalkozó cégnél, továbbá, hogy felmérje azt, hogy mennyire hatékony a dolgozói elégedettség mérése. Ezáltal képet kaphatunk a cégen belül zajló személyi folyamatokról, a szakdolgozat kutatási eredményei segítenek meghatározni, hogy a dolgozók mennyire elégedettek a munkájuk egyes részleteivel, részvevőivel. A munkatevékenység egyes fázisainak vizsgálata során képet kapunk a dolgozók általános elégedettségéről. Ez nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a vezetőség egy olyan munkahelyet tudjon teremteni, ahol a dolgozók sokkal jobban érzik magukat, ezáltal jobb teljesítményre is lehetnek képesek, mely hozzájárulhat ahhoz, hogy a munka és a szolgáltatás minősége növekedjen és nem mellesleg a bevételek növekedését is elősegítheti, hiszen a dolgozók nagyon nagy szerepet vállalnak a profit megteremtésében. Ezért is rendkívül fontos, hogy a munkavállaló jól érezze magát az adott környezetben, kitartó és lojális legyen a cégével szemben és mindent megtegyen annak érdekében, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa. A cégnek elsődleges érdeke az, hogy ezeket a körülményeket megteremtse és így mind a munkavállaló, mind a tulajdonosok, mind pedig a fogyasztók elégedetté váljanak.  Szakdolgozatom kitér arra is, hogy a beosztottak és a felettesek között milyen kapcsolat van, ennek fejlesztésére, továbbá módszereket keres arra, hogy az esetlegesen megindult fejlődést hogyan lehetne a jövőben folyamatosan növekedővé tenni. Ezen kutatási célok alapján elvégeztem a dolgozói elégedettség mérést a cégnél. Ezt egy papír alapú, anonim módon kitöltött és összegyűjtött kérdőív segítségével tettem meg, majd a kapott eredményeket, a kérdőív kérdéseinek összeállítását, illetve a figyelembe vett szempontokat részletesen elemezve meghatároztam a fejlesztési lehetőségeket. Szeretném a céget, az MR Reisen Kft.-t bemutatni, akik lehetőséget adtak nekem arra, hogy ezt a mérést elvégezzem. Hipotézisem, hogy a dolgozói elégedettség mérés bevezetésével, eredményével olyan változások érhetőek el, amelyek segítenek a cégnek a TQM magasabb színtű alkalmazásában, ezáltal a minőség folyamatos javításában, valamint a profit növelésében. Nagy hangsúlyt fektetve a dolgozók elkötelezettségére a cég irányába, a lehető legkomfortosabb környezet kialakítására tárgyi eszközök és a munkavégzés szabályai terén egyaránt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK
Székely Márta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: dolgozók elégedettségi vizsgálata, elégedettség, Elégedettség mérés, fejlesztés, TQM
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 06:27
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:46
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35677

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet