Szilvási Petra (2021) Hamisított termékek a nemzetközi kereskedelemben, különös tekintettel a magyar piacra beáramló árucikkekre. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szilvási Petra_Hamisított termékek a nemzetközi kereskedelemben, különös tekintettel a magyar piacra beáramló árucikkekre.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Szilvási Petra_Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (90kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájának a termékhamisítást választottam, különös figyelmet szentelve az Európai Unióban és Magyarországon lezajló folyamatokra. Véleményem szerint a hamisítványok terjedése egy aktuális jelenség, az online lebonyolódó vásárlások ugrásszerű növekedésének köszönhetően pedig a kétes eredetű termékek is egyre nagyobb számban jelenhetnek meg a piacon. Különösen igaz ez az online megtekinthető, letölthető tartalmak esetében, mivel a technológiai innováció adta lehetőségek a hamisítóknak is kedveznek, így ezen a területen nehezebb a hatóságoknak beazonosítani és eredményesen fellépni a hamisítványok terjesztőivel szemben, mint a fizikai árucikkek esetében. Dolgozatomban primer és szekunder módszerek segítségével azt vizsgáltam, hogy milyen tendenciák jellemzőek napjainkban a hamisított termékek, tartalmak gyártásával, forgalmazásával kapcsolatban, illetve, hogy mennyire ismeri az átlagos magyar állampolgár a jelenkori helyzetet. Primer kutatásként egy kérdőívet készítettem, mellyel a magyar lakosság online elérhető, kétes eredetű tartalmakkal kapcsolatos fogyasztási szokásairól, a jelenleg érvényben lévő szabályozásokkal kapcsolatos ismereteiről szerettem volna képet kapni. A célcsoportom elsősorban a 18 és 30 év közötti korosztály volt, mivel a szekunder források feldolgozása után arra a következtetésre jutottam, hogy ők szolgálhatnak a legrelevánsabb információkkal a témát illetően, hiszen a hamisítók szintén őket célozzák meg elsődlegesen az online térben. Kutatásom eredményeként azt fogalmaztam meg, hogy fontos szerepet játszik a lakosság a hamisítás elleni küzdelemben, hiszen amíg vannak olyan felhasználók, akik a legális vállalatok, szolgáltatók termékeivel, díjcsomagjaival szemben az olcsó, gyakran ingyenesen elérhető másolatait választják, addig nem lehet teljes mértékben felszámolni a hamisítványok kereskedelmét. Ahogy azonban az általam végzett kutatás eredményeiből kiderült, az átlagos magyar fiatalok csak nagyon kis aránya mondható jól tájékozottnak a hamisítványok veszélyeivel, valamint az azokat terjesztőkre kiszabható szankciókkal kapcsolatban. A nemzetközi és nemzeti szervezetek ennek megfelelően folyamatosan foglalkoznak állampolgáraik tájékoztatásával, rendszeres felmérésekkel igyekeznek pontos képet kapni aktuális véleményükről a témában. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatal és a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület kutatási jelentéseit elemezve azt állapítottam meg, hogy az uniós és magyar állampolgárok egyre óvatosabbak az ismeretlen eredetű árucikkekkel, online tartalmakkal kapcsolatban, valamint folyamatosan javul a tájékozottságuk a veszélyekről, intézkedésekről, szankciókról. Ha ezek a szervezetek a jövőben is hasonló lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a lakosságot bevonják a hamisítás elleni küzdelembe, véleményem szerint a következő évtized folyamán jelentős csökkenést lehet majd megfigyelni az illegális termékeket, tartalmat fogyasztók arányában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói szokások, hamisítás, internetes kereskedelem, kereskedés, multimédiás tartalom |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 06:23 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 09:46 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35672 |
Actions (login required)
Tétel nézet |