A malomipari szakágazat bemutatása

Szigeti Petra Magdolna (2021) A malomipari szakágazat bemutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szigeti Petra_ Szakdolgozat_G1X1WU (1).pdf] PDF
Szigeti Petra_ Szakdolgozat_G1X1WU (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A MALOMIPARI SZAKÁGAZAT BEMUTATÁSA               Dolgozatom témájának megválasztásával nem töltöttem sok időt. Személyes kapcsolatok kötnek a malomiparhoz. Az anyai nagymamám már születésemkor aktív tagja volt a Váci Malom vezetőségének. Sok emlék köt ehhez a céghez, ezért választottam olyan témát, ami közelebb áll hozzám és nem először hallok róla. A pontos szakmai háttérről eddig kevés információm volt,  de a dolgozatom megírásával több tudásra tettem szert a témában.             A szakdolgozatomat a malomipar történetével kezdtem, hogy megértsük, hogyan alakult ki a 21. századi malomipar. Ezután bemutatom a malomipari szakágazatot és azon belül elhelyezem a Váci Malmot az ágazatban. Itt kitérek egy olyan témára, ami a 2020-as évet nagyon meghatározta. A világjárvány nem csak a közvetlen környezetünket változtatta meg, hanem a malomiparra is nagy hatással volt, és van a mai napig. A 4. fejezetben az alapanyag árának alakulását fogom elemezni, illetve a lisztpiaci árak alakulását. Szó lesz még a malomipari cégek versenyhelyzetéről. 15-16 évvel ezelőtt több, mint száz malomipari vállalat működött Magyarországon, addig mára már csak 92 építmény őröl. Hiába zárt be sok malom, a túlkapacitás minden malomipari vállalatban megtalálható probléma. A Váci Malom a többi malomhoz képest kicsi vállalkozás, de még itt is nagy a túlkapacitás. Ez a probléma rendkívül éles versenyhelyzet elé állítja a malomipari cégeket. A minőségmenedzsment témánál feldolgozom az élelmiszeripari minőségmenedzsmentet és a malomipari minőségmenedzsmentet is. Magyarországon a rendszeresen végzett gabona-liszt minőség-ellenőrzés az iparág költségvetéseinek magas százalékát használja fel mind a szakemberek, mind a minősítő laboratóriumok megfelelő színvonalon tartása tekintetében. Uniós bekapcsolódásunk után az élelmiszeriparban, és ez által a malomiparban a HACCP rendszer lett népszerűbb. A malomipari marketingtevékenység teljes mértékben még nincs kiépítve. A Váci Malomnál észrevették a marketing fontosságát, ezáltal nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a későbbiekben az online marketingre. A mai világban fontos, hogy a cégek modernizálják a marketingtevékenységüket is. Az online marketing elengedhetetlen napjainkban, a fogyasztók kimutatások alapján egyre többet használják a telefonjaikat. Szakdolgozatom utolsó felében pedig mélyinterjús kutatást készítettem. Azért választottam a mélyinterjús kutatást, mert ez által egy bizonyos malomipari vállalatot nagyon pontosan meg tudunk ismerni. 5 személlyel készítettem a kutatást: 1.      Dudás Mihály: 10 éve dolgozik a cégnél, élelmiszermérnök és közgazdász. Ő felel a vevői kapcsolattartásért, illetve részt vesz a marketingtevékenységekben is. 2.      Déményné Gizella: 1993 óta dolgozik a vállalatnál, mérlegképes könyvelő és közgazdász. Ő vezeti a gazdasági vonalat. 3.      Szádóczi Ferenc: 1991 óta dolgozik a malomnál, jelenleg ő az üzemvezető és ő felel a logisztikáért is. 4.      Engelsdörfer Ferenc: 5 éve doglozik a cégnél, karbantartó. 5.      Hegedűs Gábor: Hegedűs Pékség tulaja, évek óta üzleti kapcsolatban áll a Váci Malommal. A kutatás által készítettem egy SWOT elemzést, ami átfogó képet ad nekünk a vállalkozás erősségeiről, gyengeségeiről, lehetőségeiről és veszélyeiről. Ezzel az elemzéssel meg tudjuk tervezni a jövőbeni stratégiai lépéseket is.             Összességében nagyon tanulságosnak tartom a dolgozatom megírását, sok olyan ismeretre tettem szert, amiben eddig hiányosak voltak az ismereteim. Kíváncsian várom a jövőben, hogy a malomiparban milyen változások lesznek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kiss Ádám
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, ábrák, árszínvonal-emelkedés, versenykörnyezet, versenypolitika
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 06:22
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet