Szabó Anna (2021) Az amerikai és dél-koreai menedzsment összevetése. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szabó Anna - XUE14S - Szakdolgozat - AZ AMERIKAI ÉS DÉL-KOREAI MENEDZSMENT ÖSSZEVETÉSE - 2020.12.13.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Szabó Anna - XUE14S - nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (83kB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt A globalizáció nagy hatással van a világgazdaságra, számos folyamatot befolyásol, ezek közül az egyik legkiemelkedőbbek közé tartozik a menedzsment. A kiszélesedő világpiac következtében a menedzsment fontossága egyre nagyobb. A világ minden tájáról éreznek információk és adatok, melyek megfelelő értelmezése nélkülözhetetlen, ehhez megfelelő kommunikációs kézségre van szükség. A világgazdaság kitágulásának eredménye a különböző kultúrájú társadalmak találkozása, amely kommunikációs problémákat és akadályokat okozhat. A kultúra magában foglalja a társadalom által elfogadott és betartott szabályokat. Maga a kultúra határozza meg az adott társadalmat, legyen szó látható vagy láthatatlan szimbólumokról. Lényegében ez hálózza be, ez ad egy keretet az egész társadalomnak. Azonban ez a keret, minden egyes országnál más és más. Különböző kultúra megértése során ez figyelembe kell venni hiszen a gondolkodásmódtól, az érték renden át, az elvárt gesztusokok keresztük, minden kultúra egyedi. Ezért is okozhat nagy dilemmát az üzleti tárgyalások során a kulturális eltérés, hiszen lehetséges, hogy bár az egyik partner bólogat, de ez közel sem azt jelentheti, hogy elfogadta az ajánlatot. A menedzsment fő alkotó eleme a kommunikáció. Az információ gyors és pontos csatolása egymást feltételező tényezők. Kulcskérdéssé vált az információ tárolása, feldolgozása és továbbítása is. Ez a folyamat a gazdaságra és a cégek eredményére jelentős mértékben hatással van. A csatornák előre kiépíthetők, a szervezet kommunikációja folyamatosan fejleszthető, a hibákat könnyedén el lehet kerülni, valamint az egyének kommunikációja is finomítható és fejleszthető, habár ehhez ismerni kell a kommunikáció mibenlétét, a sikeres megvalósításhoz szükséges módokat, csatornákat és funkciókat. A sikeres kommunikáció az egyik legfontosabb szerepet tölt be a piac világában. Az üzleti kommunikáció az irányitás, motiváció, befolyásolás és a manipuláció legfőbb eszköze. Az üzleti kommunikáció hatékony használata a jelenlegi üzleti világban elengedhetetlen. Napjainkban az eredményes kommunikáció nehezebb, mint valaha, mivel a kommunikáció egyre több és egyre különbözőbb kultúrák között zajlik le. A megfelelő és hatékony kommunikáció alapja, hogy a kommunikációs felek a kapott és küldött üzenetet egyformán értelmezik, valamint ugyanazzal a tulajdonsággal bíró jelentést tulajdonítanak neki. A megfelelő menedzsment használata számos előnnyel jár. A kultúrák közötti rés csökken, a munkások teljesítménye nő, a célok elérése könnyebb. A jó menedzsment kézségek elsajátításához sok idő, energia, akarat és elszántság szükséges. A megfelelő elméleti és gyakorlati tudás hiánya kudarchoz vezet. A menedzsment stílusa kultúrafüggő. A kultúrák találkozásánál mindenki a saját ismereteihez hasonlít, amely okozhat konfliktusokat és nézeteltéréseket, hiszen minden kultúra különbözik. A mai világgazdaságban a különböző etnikumú egyének nem csak üzleti partnerként találkoznak, hanem sokesetben munkatársaként is, ezért a multikulturalizmus a menedzsment számára egy kihívás, mivel mindenkivel eltérően kell bánni ahhoz, hogy az elvárt teljesítményt elérjék. Az Amerikai Egyesül Államok és Dél-Korea elemzése rámutat az országok közötti különbségekre. Az értékek, normák, szemléletmód, gondolkodásmenet, gesztusok, verbális és nem-verbális érintkezések járhatnak meglepetésekkel, hiszen a kulturális eltérések száma végtelen. Azonban a kezelésükre és megelőzésükre is van lehetőség. Dolgozatom végére egy tisztább képet szeretnék mutatni a menedzsment befolyásoló erejének mértékéről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Amerikai Egyesült Államok, Dél-Korea, interkulturális kommunikáció, kommunikáció, menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 06:20 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 09:47 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/35659 |
Actions (login required)
Tétel nézet |