A közösségi média és az influenszerek

Szabó Sára Anna (2021) A közösségi média és az influenszerek. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szabó Sára Anna-UHG0SJ.pdf] PDF
Szabó Sára Anna-UHG0SJ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Egy sikeres vállalkozás a XXI. században nem működhet online jelenlét nélkül. Digitális platformokon elérhető célközönségünk, nyomon követhetjük tetteiket, és hatással lehetünk viselkedésükre. A fogyasztói magatartás és döntéshozatal folyamatosan változik és egyedenként igen eltérő lehet. A közösségi média megjelenésével, egy hatalmas felület jött létre, mely használata révén az emberek befolyásolhatóvá váltak. Ezt a tulajdonságot használhatjuk egyéni, vállalati, gazdasági vagy politikai célokra is. Itt kap szerepet az influenszer marketing és ezen keresztül influenszer együttműködés is. Szakdolgozatomban egy átfogó képet szeretnék kapni és átadni az olvasónak az influenszerekről, a közösségi médiáról, népszerű platformról és trendekről. A fő célkitűzésem, hogy megismerjem az online felhasználó influenszer tartalom fogyasztási szokásait, megtudjam mi tesz egy influenszert hitelessé, valamint miként reagálnak a fogyasztók az egyes influenszer marketing tevékenységekre. Dolgozatom első felében a téma elméleti hátterére szeretnék kitérni. Kezdve a digitális kommunikáció térnyerésével majd bemutatva a közösségi média kialakulását, ismertetve az influenszer marketinget, mint új marketing stratégiai eszközt. Továbbá szót ejtek az népszerűbb közösségi média platformokról az influenszerekről és végül a jövőt meghatározó és formáló trendekről. Mindezek után a kutatási koncepciót és az elvégzett primer kutatás eredményeit fogom ismertetni. Online kérdőíves, nem reprezentatív, önkéntes mintavétel keretében a célcsoportomat az influenszerekről, a kitöltő online jelenlétéről és az influenszer tevékenységek megítéléséről kérdezem. A digitalizáció és a közösségi média megjelenése átformálta a szokásinkat, tevékenységeinket. Napjainkban az információ áramlásának nincsenek korlátjai. Az online alkalmazások - közösségi média - lehetőséget ad a digitális kommunikációra. A közösségi média platformok számtalan módon és különböző formában esélyt nyújtanak a fogyasztónak és a vállalkozásoknak, hogy interakcióba létjenek, véleményt alkossanak, megosszanak és tartalmat hozzanak létre. A social média platformokon az információ interpretálói és hordozói az influenszerek. Ezek a személyek elhivatottabbak a termékekkel kapcsolatban és nyitottabbak a szakértelem és tudás megszerzésére. A véleményvezérekről már az ötvenes évek közepén tanulmány jelent meg. Tehát ez a tevékenység nem teljesen a modern világ és digitalizáció szülöttje.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Baranyi Éva
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális kommunikáció, fogyasztói magatartás, influenszer, influenszer marketing, közösségi média
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 06:20
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet