A vitaminok marketingkommunikációja és a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatása

Szabó Lilla (2021) A vitaminok marketingkommunikációja és a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szabó Lilla_Szakdolgozat.pdf] PDF
Szabó Lilla_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (787kB)

Absztrakt (kivonat)

A vitaminok marketingkommunikációja és a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatása Manapság egyre nagyobb szerepet kap a tudatos és egészséges életmód, ami így a mindennapjaink részévé vált. Ez szinte egy mindenkit érintő téma. Célom az volt, hogy egy olyan témát vizsgáljak, ami része a mindennapi életünknek és a fogyasztók nagy részét érinti. Releváns szempontok közé tartoznak olyan érvek, hogy egy dinamikusan fejlődő piacot tanulmányozzak, ahol évről évre egyre nagyobb forgalom bonyolódik le. Valamint ahol viszonylag nagy verseny folyik a fogyasztókért és a piac kínálata sokrétű. Lényeges indoklás még, hogy a vitaminok reklámozása rendkívül széles marketing lehetőségeket kínál. Ugyanis a marketingkommunikációs eszközök közül a legtöbb alkalmazható ezen készítményeknél. Foglalkoztam a vitaminok reklámozásával és kommunikációjával, valamint a reklámok fogyasztókra gyakorolt hatásával. A témával kapcsolatban kitértem a különböző reklámozási felületekre és ezek hatékonyságára. Vizsgáltam a vitaminfogyasztási szokásokat, több korosztály szemszögéből is. Illetve a vitamint fogyasztók tudatosságát és ismereteit a témáról. Dolgozatom során bemutattam a különböző marketingkommunikációs eszközöket, részletesebben kitérve a vitaminoknál alkalmazott marketingre. Hiszen ebben az iparágban is elsősorban az értékesítés a cél a marketingen keresztül. A vitaminpiacon igen erős verseny folyik, mivel a kizárólag vitaminokat forgalmazókon kívül és a számos gyógyszergyártók mellett egyéb táplálék és sportkiegészítőket gyártó cégek is forgalmaznak vitamin készítményeket. Ez azt eredményezni, hogy ezen a területen is a fogyasztókért zajlik a verseny, és azért, hogy minél több elkötelezett, márkahű vevői kört tudjanak kialakítani. Ehhez pedig elengedhetetlen a reklámozás és ezek meggyőző ereje, valamint megtalálni azt a csatornát, ahol a lehető legnagyobb eséllyel tudják megcélozni a potenciális vásárlót. Szekunder kutatásomban részleteztem a reklám pszichológiáját és ezáltal a fogyasztók meggyőzésének fontosságát, a fogyasztói magatartást, illetve a marketingkommunikáció fontos elemeit, mindezeket a vitaminok tekintetében. Továbbá a vitaminok értékesítési tendenciáit és egyes években eredményezett árbevételeit. A primer kutatásom célja, hogy megismerjem az emberek véleményét a vitaminreklámok hatásosságáról, valamint a személyes véleményük befolyásolhatóságáról az egyes vitamin fajták között. Kiemelt szerepet kapott vizsgálatomban az is, hogy megtudjam, mely tényezők és személyek képesek igazán hatást, befolyást gyakorolni a fogyasztókra. Illetve csak a reklámozás hatására történik-e vitamin fogyasztás a mindennapjaikban. Mindezeket három korcsoportokra osztva, így megismerve a témát különböző korosztályok szemszögéből. Fontosnak tartottam kihangsúlyozni a különböző generációk szerinti csoportosítást már a cél megfogalmazásánál, hiszen témám lehetővé teszi e széles spektrum elemzését. Mindezek összegyűjtése után hat hipotézist állítottam fel. Ezeket a hipotéziseket saját véleményem és tapasztalataim alapján fogalmaztam meg, amelyre a kutatásomat is alapoztam.Összegezve úgy vélem, hogy a témám minden része pontos és alapos az elemzést tekintve. Aminek köszönhetően sikerült széles látáskörű információkat biztosítani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csarnai Marianna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Harsányi Dávid
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketing mix, márka, pozícionálás, reklám pszichológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:52
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet